Monday, January 05, 2015

Sehari di Sunway Lagoon

Yesza.. air lagi.. air dan air.. Sebenarnya bile tanya Emir nak pergi mana cuti sekolah, dia cuma nak pergi Sunway Lagoon saje. Tapi mak bapaknyer yang tak bawak-bawak lagi. Jadi satu hari tu, kami akhirnya decide bawak Emir pergi Sunway Lagoon, itupun pukul 130 pm baru masuk.. 

Ikutkan terasa sayangnya sebab tiket bukannya murah dan tak de separuh harga pun, tapi takut kalau ditunda balik kesian pulak dia. Nak nak pagi tu banyak yang berlaku dan memang dah janji dengan Emir nak pergi  hari tu juga..

and.. we make the right decision. He was so happy!


Sebab dah lama tak pergi Sunway Lagoon, terlupa sudah.. bile masuk entrance, kami ke kiri. bile ke kiri ada satu pool  yang besar. nampak juga ada orang main flying fox dan sewaktu dengannya. Kami bercakap sesama sendiri, takkan lah Sunway Lagoon sebesar ni je , tak terpikir langsung yang kawasan tu besar :p.. tapi kami bo layan je. main sesuke hati jugak


Seperti biasa, i memang suke main dekat bawah bawah mushroom, sebab suke mandi hujan turun air lebat gitu.. i can just stand like that for 30 minutes haha.. macam budak-budak kan. budak pun tak teruk macam i kot.. 

masa baru masuk tak sampai 30 minit sekali hujan turun.. rintik-rintik lah tak lebat, tak berguruh.. orang lain semua ambik kesempatan ni untuk makan lunch and bagai.. segelintir jer masih terus selamber main dengan air termasuk lah kami tiga beranak wahaha.. rugi babe, dah la masuk lambat kan.. 


Dah lame sikit tu baru i realize that eh ada kawasan lain pulak .. itu yang i sibuk ajak hero-hero ke tempat yang lain.. tapi Emir seperti biasa banyak pit stop.. dia sibuk nak main sand castle. tak habis habis dok ulang 

"ibu, dont you know sunway lagoon is the largest theme park in asia"

err betul ke? :p

ok i trust you Emir.. 


akhirnya ingatan saya kembali balik. last sekali saya datang Sunway Lagoon mase tu ada blogging event way back in 2010.. dan barulah saya teringat balik rupa Sunway Lagoon.. 

Ini Emir main yang ada waterbucket tu.. bapaknya sempat capture the best moment


I seperti biasa memang suke jadi puteri, duduk je atas ini dan mengharapkan hero-hero ku untuk tolak i ok :p



Tapi biaselah, tak leh  nak harapkan princess pun, lagi suke derang buli i.. especially tolak-tolak i dekat tempat yang banyak air ni..


btw, untuk rekod, tiket berharga RM90 untuk dewasa dan RM75 untuk kanak-kanak. Kene pandai cari diskaun sebab banyak je di online atau di suratkhabar atau di mana-mana.. Pelampong pulak kene bayar deposit RM20, tapi kalau pulangkan dapatlah balik RM10..


Ini dibahagian atas. Masa ni i duduk bawah jage pelampong, malas nak usung naik atas. sekali bile dah lama tu i usung jugak lah naik atas sebab Papa jaga Emir.. last last sebab i ni tak tahan nak join derang, i pun join lah.. 

akibatnya..

pelampong orang ambik 

grrrr


Nampak tak maksud i pun mengada nak main hahah.. 

tak padan dengan badan

gem...pal...


Emir nak ambik gambar dengan Rhino. Emir dengan Rhino kire ada sentimental value untuk dia, sebab nya adalah satu assignment di sekolah kene buat pasal haiwan pupus dan dia pilih Rhino dan Alhamdulillah Emir dapat nombor satu untuk pertandingan tu..


i pun rajin juga menyerah diri nak ke tuang baldi air dekat kepala


Akhirnya lepas dah puas main pool, maka bermulalah kami main water ride yang ada di Sunway Lagoon.. 

Dimulai dengan vuvuZela

Untuk pengetahuan anda, saya adalah seorang yang sangat gayat.. tapi disebabkan takde choice, saya memberanikan diri jugak naik Vuvuzela ni..


Cuma ini je gambar yang terbaik ada yang dapat Papa ambik, silap strategi, patutnya Papa duduk depan kiterang.. ni Papa duduk sebelah.. jadi gambar banyak tak cantik and ada gambar orang lain jugak


Dan selepas itu bermula Emir main slides ini .. Mula mula i teman Emir sebab Papa punya alasan nak ambik gambar.. masa beratur jenuh la i ambik decision nak turun balik.. tapi sebab dah naik, teruskan jugak..

Gambar yang banyak sangat air terpecik tu gambar i lah.. 

ok.. ok..

at least i tried.. 

That's it..


dan selepas itu bermula lah Emir naik bende alah ni turun naik turun naik sebanyak

14 KALI

YES 14 KALI!!


Relax jer dia. Papa dia pun ada jugak.. turun dalam 4 kali kot.. tak tau kenapa nak upload gambar Papa tak boleh.. so abaikan je lah..


Sunway Lagoon tutup pukul 6, dalam pukul 520 barulah sibuk nak beralih ke tempat lain sebab orang tu kata semua ride akan tutup pukul 5.45 petang.. I turun-turun slide ni kirim salam lah.. tukang ambik gambar lah jadinya.. Emir and Papa je yang keseronokan




Boleh nampak tak sapa yang seronok.. 

Oklah both seronok


Dan ini satu-satunya gambar kami bertiga selepas i terpekik terlolong (Emir relax je) naik Vuvuzela.. ini pun gambar beli ..itu yang agak blur sikit..




2 comments:

  1. tu bkn rhino but hippo ... hehehe

    btw ai baru pi last saturday ... ok la not bad ... tapi ... kite tak main air .... just main games je ....

    ReplyDelete
  2. I pun spesis gayat.....mungkin x naik Vuvuzela tu

    ReplyDelete

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez