Tuesday, January 20, 2015

Lost World of Tambun || Part 2 || The rides

Dekat The Lost of World of Tambun selain dari tempat untuk mandi manda, ada juga untuk menaiki rides.. dari entri sebelum ni, kan i pakai selipar hotel, fyi, dekat sini i lagi banyak berkaki ayam, ye lah kan kalau dah keluar masuk pool. cuma bila kami berkaki ayam dekat sini, mak aii panas betul bila masuk waktu lunch, tapi Emir relax je.. 


Naik bende ala-ala gayat gini walaupun tak gayat langsung untuk orang lain memang bukan makanan i. i lagi rela tunggu dekat bawah jadi tukang jaga barang. Actually, Papa pun jenis gayat jugak, but Emir is not. He loves speed and heights. Jadinya memandangkan tak de sapa nak bawak Emir, maka nak tak nak bapaknya terpaksalah agaisnt his fear.


Emir turun je dari swing ni muke dia toya.. he said "it was so boring, nothing nothing" dia nak jenis yang boleh kasi beralun perutnya tu.. yang ini kira buaian lah untuk dia.

Ada lagi satu yang ini, dari jauh nampak macam sama kan, tapi tak serupa.. sekali lagi Papa dipertanggungjawabkan bawak Emir. 



Yang ini, i lah volunteer naik sampan ni sebab tengok ok je..Masa ni hari dah panas terik, panas yang membahang tu. Emir dengan i tak pakai kasut, naik pulak bende besi macam ni..  Oh yang lain dalam kapal ni datangnya dari satu Company, derang ada team building. They are from one of the famous oil & gas Co. in Malaysia.. :)


Emir sikit sikit "yeehaa" "yuhuuu" i pulak pejam mata. Tak takut tapi geli n lama pulak tu boat ni diayun-ayunkan..


Ada juga mainan yang kene bayar ni. Oh btw, masa masuk sini, I opt for e-wallet. Maksudnya, hanya masukkan duit dan akan dicode kan dalam barcode dekat tangan kite.. (tiket tu).. So takpayahlah basah-basah nak bawak duit ke hulu ke hilir kan..


This is Emir's favorite ride - roller coaster. Besar macam Emir dah dibenarkan untuk naik. Cuma sebab ini adalah satunya ride yang agak interesting, jadi beratur agak panjang sikit. Emir ni kalau seronok dia akan naik banyak kali, tapi sebab ramai sangat, sekali je lah..


yang bawah ni cukup Emir tak berkenan.. hehe. dekat sini ada juga haunted house. Tidak lah i tahu apa yang ada dekat dalam tu memandangkan masa lalu sini Emir tunduk tak pandang kiri kanan.. Takut sungguh dia


For your information, there is no slides for adult. Yang ada cuma inilah (sama macam dekat Sunway Lagoon) Sekali lagi hero-hero bergabung tenaga bersuka ria .


Kalau ada anak kecik, jangan lupa naik train ni.. or, naik train ni dulu  before you start doing anything. Sebab train ni cover semua tempat dalam Lost World of Tambun. Jadi you all boleh budget nak pergi ke mana dan macam mana.


Masa kami naik train ni adalah dalam lebih kurang oukukl 2,30, masa tu anak beranak dah penat.. Penat sebab kami memang banyakkkk berjalan.. so kami pun naiklah train.. 


Train sebelum dinaiki orang..


I told you we were tired. and this was what happened hehe



Related link:  
Lost World of Tambun - The pool

2 comments:

  1. I takut tinggi. Rides yg tinggi confirm i tak naik. dania pun spesis penakut....hehehe

    ReplyDelete
  2. cute je emir tido.. :)
    speed, heights, water = emir
    hehehe
    berani sungguh!

    ReplyDelete

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez