Wednesday, December 29, 2004

Resignation

Satu demi satu berita mengejutkan yang mira terima sebelum 2004 berakhir. Kira makin lama makin mencabar mira hendak bertemu dengan hari yang mendatang. Terbaru, satu demi satu panggilan telefon yang mira terima dari orang HR. Rasa makin susah mira hendak resign, tak tau la ape salah mira lagi. Pagi tadi, boss minta offer letter tapi bile petang, mereka tak mau terima offer letter tu. Pelbagai alasan diterima, katenya program yang mira nak ikut ni tidak menjanjikan sebarang pekerjaan dan bermacam-macam lagi berbanding kalau mira duduk je kat kolej tu. Banyak la die, duduk sini pun tak dapat ape, benefit n bonus jauh sekali. Mira pergi buat check up pun kene potong gaji, kawan mira buat pregnancy test pun kene potong gaji. Bayangkan staff lame kerje bertahun-tahun, 5% je increment. Tu je bende yang derang pernah rase, so can you imagine that?

C'mon laa, siapa yang sanggup bayar kite rm10 ribu untuk pergi kursus, tambahan pula mira ade spirit untuk belajar benda baru dan mira rasa inilah bidang yang mira patut masuk dari dulu lagi. Dan paling utama, adakah rasional mira nak tinggalkan kursus tu semata-mata kerana kolej ni, dengan gaji yang sebanyak tu.

Tapi, jika sesuatu yang tak dijangka berlaku, mira memang tak akan sincere lagi mengajar kat kolej tu, mira tak akan loyal dan tak akan komited lagi seperti ape yang mira lakukan pade hari ini.

Hmm, esok mungkin mira nak face to face dengan orang yang paling berpengaruh di seluruh rangkaian kolej ni, kire orang yang paling tinggi. Itupun kalau die ade n die nak layan mira. i have to, kalau tak impian ni terkubur macam tu saje. Kepada yang lain, ingat lah sebelum anda menandatangani kontrak tu, berjaga-jagalah jangan jadi macam mira especially kalau company tu private company. Jangan percaya langsung dengan janji manis mereka, menipu je lebih. Mereka bukan nak kite sebab kita, tapi mereka nak kita sebab nak menggunakan kita sehabis mungkin.

i love this profession, but with this kind of situation i feel that im being used!! enough say..

No comments:

Post a Comment

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez