Tuesday, January 01, 2013

Welcoming 2013 with a happy heart..


--entry ni tak perasan i dah terdelete, post balik, nasib ada cache :)--

Alhamdulillah bersyukur dengan limpah kurniaNya, i dan keluarga dapat mengharungi 2012. Walaupun ada kekurangan, tapi kelebihan yang diberikan olehNya tampak agak sempurna.

dalam 2012, banyak perkara yang berlaku, ada suka dan ada duka. yes, hidup kalau tak ada masalah, boleh panggil National Geographic buat cerita pasal u :p Above all, I bersyukur dengan apa yang ada.

Sebenarnya I dah tulis entry yang sangat panjang untuk tengok balik apa yang I dah lalui sepanjang 2012, tapi sebab ada di antara cerite adalah mengenai kejatuhan diri i, i rasa macam tak sesuai untuk dikongsi memandangkan in 20 years time (or maybe less than that), Emir may read this blog..

and for now, i dun really like the idea where some of my office colleagues and my close relatives have known this blog .. :p.. sebab ini adalah blog privasi, macam segan la pulak when they see the other side of me.. dah la bahasa tunggang langgang... blog i ni pulak macam no brainer punya blog ;)

Dari segi contest, 2012, pencapaian saya adalah biasa-biasa je, tidak segah seperti 2011 mahupun 2010.. paling besar yang i dapat adalah kerusi Osim, yang sekarang ni tengah berbakti kepada penghuni di Kemensah.. Apepun Alhamdulillah, bukan senang nak menang nak nak sekarang ni makin ramai orang join contest.. 

Ok. untuk tahun 2013.. 

permulaan tahun 2013, i tak ke mana, cuma tumpang rumah jiran i yang menghadap KLCC untuk lihat percikan bunga api.. banyak sungguh ..Emir mula-mula tak nak tengok bunga api, tapi bila kata pergi rumah Danny, terus melompat..


Kanak-kanak zaman sekarang , kecik besar ni dah pegang iPad sorang satu, macam mane lah esok zaman derang.. 


They are like brothers kan..always missing each other walaupun kadang bile jumpe gaduh dulu :) so who said Emir tak ada kawan dekat rumah..  Emir & Danny ni dah besar sama-sama, in fact i pun buat Danny macam anak sendiri.. 


ini adalah percikan bunga api tahun 2013, seronok dekat sini sebab boleh nampak KLCC, Datarang Merdeka dan tempat2 lain yang i tak tau datang dari arah mana.. cuma pada KLCC tu bunga api menghadap di other side and tak berape tinggi.

Semoga 2013 menjadi lebih baik untuk kami sekeluarga dan untuk you all juga.. I cuma berharap keluarga saya dikurniakan kesihatan yang baik, untuk i

dari segi kesihatan - i want to renew my BMI
dari segi kerjaya - working towards for Working at Home Mum (and i am serious about it :))
dari segi financial - i nak selesaikan hutang i dulu, baru boleh fikir WAHM
dari segi contest - kalau boleh i nak menang lagi besar, i wish i win more $$$ so i can fulfill above as well
dari segi keluarga - you know -- i dun have to say right :)

lain-lain -- i nak renovate rumah :) i just want to turn my balcony into a functional room.. nasib rumah i ada dua balcony, so balcony yang kecik i akan biarkan untuk sidai baju, yang besar nak tukar jadi bilik untuk letak computer, buat keje.. kira macam working room.. rumah kecik,so sekarang ni da rasa macam tak dak space dah..

but above all - i nak banyakkan ibadah di dada.. umur pun dah makin meningkat..

happy holidays.. 

esok i still cuti sebab Emir sekolah...

4 comments:

  1. Semoga 2013 membawa sejuta rahmat buat wan dan famili...

    ReplyDelete
  2. happy new year mira. me doakan agar u dpt accomplish everything in ur wish list..amiin

    ReplyDelete
  3. happy new year mira
    mudahan apa yg dirncang dmudahkan allah

    btol.uhuk.sy pun trasa kurengnye ibadah.umur da lanjut.harus muhasabah diri.

    ReplyDelete
  4. oh terlupa, happy new year kak miraaa!


    #pasal hotel dekat cameron tu, alaaaa kenapa nadia dapat bilik tak berapa nak bersih. T__T hari tu kak mira pilih paling atas ke? perggghhhh, nadia yang tingkat 3 ni pon dah berasappp hidung. paling atas apetah lagiii

    ReplyDelete

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez