Wednesday, January 02, 2013

Sweetest thing about blogging in 2012..

hanya sebagai catatan diri.. nak tengok apa blogging dah beri kepada saya di tahun ini .. 

.. because of blogging, i have been invited to attend / i received some rewards... 

a. PETRONAS Street Smart Exhibition..


yang memboleh kan i menerima 


RM30 voucher dari KFC/Rasamas/Ayamas dan 2 tiket untuk ke Petrosains..

yang ke Petrosains tu - burn sebab i terlupa due date dia cepat sangat.. dan voucher tu baru je i redeem 2 minggu yang lepas..


b. Cash-out duit Nuffnang.

Alhamdulillah, seperti tahun-tahun sebelumnya, dapatlah hasil dari Nuffnang yang tak seberapa.. -- saya ni dalam ratus-ratus aje dalam masa setahun, dan saya akan cashout duit Nuffnang hanya pada hari lahir saya.. kira macam birthday present untuk diri sendiri.. At least, inilah hasil dari saya berblogging :) lepas la untuk tampung belanja sikit-sikit



c. Sharing Kleenex Softness

ada contest anjuran Kleenex untuk bloggers di bawah kelolaan Sophia..disamping menyebarkan kelembutan Kleenex, saya juga mendapat pelbagai barangan dari Kleenex untuk dikongsikan bersama pembaca..


alhamdulillah entry saya itu membolehkan saya untuk menang hadiah saguhati berupa Kleenex's hamper..


source dari blog Ayu.. percaya tak, i punya hadiah ni masih kekal dalam hamper lagi.. belum bukak.. terima dalam bulan May gitu.. tapi voucher RM50 Jusco i dah guna masa Raya :) i belum lagi ambik gambar untuk diceritakan di sini.. .. saje saje simpan.. (sambil menyemakkan stor :)

d. Disney Junior - Doc Mcstuffins..

I truly missed out to update on this beautiful event that was held at Fits For 2, Bangsar Village, in late June 2012..  macam mana lah boleh terlupe.. bila belek-belek entry, memang tak ada.. sebagai kenangan, again (ayu pinjam gambar :))


Memang menarik sebab masa tu ada exclusive screening of Doc Mcstuffins dan ada penerangan kesihatan anak-anak bersama Dr. Yong Junina. Sebelum pulang, kami diberi goodies ini..


dan First-aid yang dibekalkan memang menjadi keperluan saya di rumah sampai sekarang.. first aid yang dibekalkan untuk saya memang goodies yang sangat-sangat berguna.. 


semua gambar saya ambil di entry ini

d. Kleenex Hand Sanitizing Moist Wipes

Kleenex kembali lagi untuk bekerjasama dengan saya bagi memperkenalkan Kleenex Hand Sanitizing Most Wipes, dan untuk itu, saya diberikan sampel pek percuma bagi merasai kelembutan Kleenex ini.


Pengalaman saya telah saya share di entry ini .. 


e. Kenangan Indah Berhari Raya Bersama saya dan Cermin Ajaib

Ini adalah contest yang dianjurkan oleh rakan saya Yumie sempena menyambut Hari Raya Aidilfitri baru-baru ini. Memang tak sangka sebab entry yang dihantar adalah di saat-saat terakhir dan Alhamdulillah saya berjaya memenangi grand prize yang membolehkan saya untuk menerima duit raya sebanyak RM200.. ;)


Ini gambar bersama cermin ajaib saya untuk tahun 2012.. 


f. Maybank - Legoland Blogging contest

Ini antara kenangan manis berblogging sebab dek kerana entry yang saya pertaruhkan ini, dapatlah saya pijak di Legoland dengan FOC (Emir je kene bayar RM70) -- but still... dapat dua tiket percuma yang bernilai RM240 menarik kan.. kalau Emir kene bayar tak ke nilai dah RM300 lebih.. 



memang saya akui masa buat entry ini , saya buat dengan sehabis baik saya.. nak sangat-sangat menang sebab i nak sangat-sangat bawak Emir ke sini.. Alhamdulillah rezeki bersama kami dan paling menarik masa kami menjejakkan kaki di Legoland, cuaca agak mendung dan tak panas, dan orang tak berapa ramai..


alaa letak gambar mak pak nya.. asyik gambar Emir je kan.. 

Full review untuk entry Legoland di sini 


g. Kleenex Ultra Soft Fresh Scented

Sekali lagi, Kleenex beri kepercayaan kepada saya untuk mencuba rangakaian Kleenex yang terbaru. Kali ini, bilik air kami diharumkan dengan kehadiran tisu Kleenex yang lembut lagi best.. Untuk itu saya menerima tisu dari Kleenex.. 


walaupun satu roll telah dikorbankan oleh Emir tanpa pengetahuan saya, tahu-tahu saje, habis satu roll dia pi rendam dalam baldi.. (redha) :) yang lain masih berjaya diselamatkan..


h. Contest - Sharing Kleenex Softness with Ibu Emir

Yes, you can say it right - memang tahun 2012 i tak payah beli tisu pun, in fact, ada banyak lagi tisu Kleenex yang i tak habis guna lagi :) Jadi untuk kali ni berlainan sikit, sebabnya kali ni Kleenex dengan baik hati bersetuju untuk sponsor barangan dari Kleenex untuk saya dan beberapa rakan blogger lain menganjurkan contest bersama Kleenex bagi  menyebarkan kelembutan Kleenex.. Entry di sini -- http://www.emmira.com/2012/11/kleenex-share-softness-contest-by-ibu.html dan saya baru saja mengumumkan pemenang untuk contest saya


dan saya pun dah siap bahagikan keseluruhan hadiah yang disediakan daripada Kleenex.



i. Contest makeover nadiafarahida.com

This is the highlight of my blogging "career" in the year 2012. Honestly, it came to my surprised that I actually  grabbed the Grand prize. Ya.. i told you, it was terribly last minute submission with a lot of hiccups in between, tapi rezeki kan.. tolak macam mana pun, u still get it. 

and i do really love this prize.. seriously.. i mean honestly -- ok whatever u name it :)





bersama tukang sponsor, Nadia :)


Cuma pada tahun 2012, saya perasan Nuffnang tidak lagi berapa aktif dalam penganjuran blogging event, tidak seperti tahun-tahun terdahulu,  yes saya tahu Nuffnang still aktif memberi tiket-tiket wayang.. tapi yang tu i dah susah nak join, ye lah selalu tiket free ni kebanyakkannya weekdays dan malam.. 

Untuk saya, amat berbaloi blogging, walaupun pada hakikatnya i sendiri akan sentiasa malu kalau-kalau ada rakan ofis yang terjengah blog ni atau mak kawan-kawan Emir, tapi masih lagi sangat berbaloi.. :)



7 comments:

  1. Alhamdulillah.... Menang best2 =)

    ReplyDelete
  2. kak miraaaa T__T
    tak sangka yang makeover bilik jadi antara kenangan terindah 2012 kak mira. terharuuuu :)) kak mira layak ok, jangan risauuuuuu. ;)


    ReplyDelete
  3. bestnya..
    blogging ni mmg best. selain make new friends.. mcm2 peluang boleh dtg kan
    tp camne erk nak join event2 tu semua
    anjuran nuffnang ke?
    kalau x kesah, share please

    ReplyDelete
  4. salam dayu..

    true, i jumpe kawan2 baru along the way dalam blogging ni and some of them are now becomes my bff..

    yang atas tu bukan anjuran nuffnang. saya ade join mailing list dari indeed communication. :) - nama orang ni sophia, sophia@indeedcommunications.com, cubalah

    ReplyDelete

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez