Thursday, October 25, 2012

Emir's concert - Part 3 | The Letterland song -- apa tu?

Sekolah Emir menggunakan teknik Letterland dalam nak ajar anak-anak membaca. Sekarang ni banyak konsep, cuma pilih yang mana satu berkenan.. Ada yang menggunakan pembelajaran Peter and Jane atau Scholastic dan banyak lagi.

Tapi, Emir sedari kecil dia belajar Letterland. Letterland menggunakan phonic sound, macam setiap satu perkataan tu adalah maksudnya macam untuk Letter A untuk Annie Apple, B - Bouncy Ben, C - Clever cat dan setiap satu Letter tu ada nyanyian dia tersendiri..

So, dari Emir setahun setengah sampai la sekarang ni, setiap kali concert, performance pertama selalunya nyanyi lagu Letterland.. Ingat lagi, dulu Emir duduk barisan paling depan.. Barisan paling depan akan dikhaskan untuk anak-anak yang umur 1-2 tahun lebih.. dan paling belakang ape lagi kan, budak-budak yang paling besar.. so setiap tahun Emir akan makin ke belakang dan kebelakang

Muka Emir muka stone je, tak de pun senyum ke ape.. serious sungguh

Bila budak besar ni, selalunyer akan menyanyi part yang susah sikit, macam Rob Robot ke..

atau aksi kat bawah ni, Kicking King.. so kene lah buat ala-ala tendang menendang




Ini adalah first performance.. jenuh i snap mengsnap gambar.. kali ni i tak concentrate pun nak ambik video sebab memang sekolah dah hire photographer.. actually setiap tahun pun ade, tapi i ambik gambar lah, else, kalau ambik video, tak de pulak gambar Emir.. dah la last concert kan..

4 comments:

  1. sweet memories for emir and his mom :)

    ReplyDelete
  2. blh bygkn betape comelnye emir dok baris plg depan dulu ;)
    i tgk umar senamrobik pon sebak..nnt tgu graduation day plak ;)

    ReplyDelete
  3. kenangan manis ni mira...haruslah pose sana sini :-) lepas ni nak masuk sekolah rendah dah...

    ReplyDelete
  4. wah....banyak tu Emir join.caya la..bab speech tu.congrats!!bukan semua budak leh buat & berani buat..Ayu hari tu pun gigil gak la.

    ReplyDelete

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez