Saturday, August 04, 2012

Cerita lalu: Kenduri di bulan Jun

Mama kata dah lama dia tak buat kenduri, jadi pertengahan bulan june hari tu mama buat kenduri doa selamat.. untuk semua occassion, kenduri doa selamat, kenduri tahlil dan sewaktu dengannya.. masa tu saya cuma datang kemensah weekend saje. tanya mama, jemputan tak ramai, ala kadar je..


saya pun relaks je lah balik rumah jumaat malam, tak de bende pun nak buat sebab semuanya catering.. 


sekali esok tahlil diadakan waktu tengah hari..


Ok sungguh, saya tak percaya bila mama kata sikit je orang datang..


Penuh sangat-sangat rumah mak saya tu.. bukan pakcik makcik saya terkejut, saya pun terkejut.. kate sikit je orang datang, tapi mau sampai 200 orang kot..


*pheww..


lepas tu siap Baba jemput adik adik dari maahad Tahfiz (tak sure dekat mana, tapi mungkin area Taman Permata) untuk buat Marhaban dan siap bernasyid sekali..




 Sedap sangat adik-adik ni bace.. kalau saya jadi mak mereka, sejuk perut dengar kecik2 lagi dah pandai bab-bab agama..

Rupenye gambar ade dua je.. rasa gambar lain dalam camera Encik Suami yang besar tu.. Tak sempat tunjuk makanan ape ada.. yang pasti, menu yang laris di pasaran, adalah kambing panggang.. i pun dapat merasa sikit je.. 

Alhamdulillah.. Mama memang suka buat kenduri dan panggil orang datang makan :) Tapi sejak dua menjak ni kurang sikit sebab Mama agak busy.. Itu mama saya, kalau keluar dari rumah kami dengan perut kosong, maknanya anda silap rumah kot :)

gambar kami adik beradik dengan family pun tak de, kiterang adik-beradik tak menang tangan, terkejut sebab ramai sangat orang, kami semua majoriti sibuk kat dapur.. 

terima kasih kepada yang sudi datang. InsyaAllah nanti kita bertemu di lain kali. 





3 comments:

  1. arwah ayah me pun suka buat mkn2..ie jamu org mkn sbb pahala besar katanya...

    ReplyDelete
  2. yer btol..mama mira mmg suka masak..dulu2 masa g umah ko. mcm2 lauk ader..:)

    ReplyDelete

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez