Saturday, February 14, 2009

Haloo!!

Lame betul tak update, bukan nyer bz, bz jugak, bukannyer tak online, online jugak, tapi saje je mendiamkan diri, Bukan tak de bende nak update, banyak jugak, banyak nyer saya upload gambar and then buat bende ni jadi perkasam. biler saya rase saya nak update saya akan update.

Wah banyak betul berlaku, tup tap, Encik Suami rajin pulak update blog, Mind you, the last time he posted an entry when Emir was born, and it was 2 1/2 years back. Tapi ni aura ape ntah, siap dua entry sekali. Hehehe

Masuk cerite perkasam ni, Ibu Emir nak start dengan cerite pertama yang dah lame terperam as draft. Ape lagi kalau bukan mengenai Roda Impian. Ramai pun nak tahu :p



Soalan pertama yang banyak betul orang tanye, macam mane tahu ade Roda Impian. Dah la tak der advertisment ke ape, tup tap ade program Roda Impian. Ok macam ni alkisahnyer, ingat tak last year saya ade masuk Kuiz Teka Teki kat Tv3 setiap hari weekdays pukul 530 petang. Pada situ, orang TV3 simpan name saya. Oh, sekarang ni yang pegang Roda Impian tv3, no more Astro. So, ade lah orang ni call saya suruh datang audition antara 3 minggu ni, 14 Disember, 21 Disember dan 28 Disember.

Orang semua tahu macam mane saya ni gile contest. As long as bukan suruh saya nyanyi or menari, I will give myself a try. So, bile dia kate Roda Impian (again!! and I am invited) ape lagi teruja lakan. Untuk sape yang tak tau lagi, dulu in way back in the year 2004, ade jugak masuk Roda Impian, mase dekat Astro. Halim Othman jadi pengacara. Yes, Saya menang RM1,920 (tapi tak menang Bonus Round sebab mak saya jawab, (salahkan mak pulak). Oh mase tu minggu tema, and m inggu tema tu Ibu dan Anak. Bile minggu tema, kalau menang pun, sampai situ je lah, dia takkan panggil untuk next day. So kalau menang, menang satu hari je.



Biler kali ni panggil balik, sukelah hatiku ini, Dalam kepala terbayang2 nak menang duit macam macam. Mase tu nak pergi audition, jenuh nak cari orang teman, tanak buat sorang-sorang audition. tapi tak de sape pun nak teman. At last dapat la Nur Iryani dengan adiknyerkawan ku nak teman sebab laki dia tak balik KL on that week. Tapi dia tak nak masuk, just nak teman.

Anyway, balik pada tarikh-tarikh itu, sedihnyer bukan kepalang sebab dalam tiga minggu tu, satu hari pun I didnt manage to go. Adalah sebab2 tertentu. So, saya pun browse la website kot kot dia extend satu lagi m inggu untuk audition. Dah orang kate, rezeki kat mane-mane, saya Google - lah n terjumpe website kakiseni.com cakap ade audition Roda Impian on 4 January 2009. Melompat lah, kali ni memang betul2 nak pergi.

Macam mane audition? Ok mule-mule dia panggil, suruh jawab kuiz, setakat 10 soalan isi tempat kosong and i managed to get 9 out of 10. Ok lah tu. So next, dia suruh saya act kalau depan kamera. Kene laa jerit jerit cakap "Kieran, saya putar Roda" "Wang besar wang besar". Malu beb, tapi nak buat je. and last audition, I did the same thing, but this time evrything was recorded. Mase record tu lah sikit punyer kuat i pekik "Wang besar wang besar" :p

So the following week derang panggil and informed me I will be on the show on 22 January 2009. Tapi derang kate tu Minggu Tema. I was like AGAIN!! So kalau aku menang pun kali ni still sekali jugak. Ok lah dalam hati, sape suruh datang last week of audition, orang panggil pergi ambil duit pun dah kire bagus, ni nak complaint pulak. So saya pun happy jugak walaupun geram jugak.

Tema yer Alam Sekitar, Saya kene pakai baju alam sekitar, bunga-bungaan. Tapi director tu suruh saya tukar baju pakai baju yang nampakkan saya agak gempal. bak kate encik husband, lain kali kene pakai bengkung ke ape. huhuu.. gasak laa..

Ade 3 orang. Dua perempuan satu l agi. mase tu shoot untuk dua episod. I was in the second episode. The first episode, I wished I was in that episode sebab ade sorang mamat ni blur huhu and I think I can compete (weh, takpelah kan belagak kejap :)) And i might say this episode a bit boring huhuh

Yang kami kami ni yang dekat second episode, semua nyer pernah masuk TV main game. Sorang masuk Kunci Khazanah menang berape ringgit tak, and sorang abang ni masuk Who Want to be A Millionaire menang RM64000, Banyak giler!! Kiterang siap bising2 ngan abang tu, dah menang banyak nyibok je nak masuk Roda Impian gak.. huhu



So kiterang bertiga ni memang tak de sangat camera shy. Selamber jer. And saya berani kate, 3 -3 peserta hebat-hebat. Kiterang main roda sampai 6 categories, so tengokla betapa cepat nyer kiterang jawab. Even I ade buat surprise (Emran kate magic) depan semua orang, sebab saya kene Selesaikan, and mase tu ade setakat 1 2 hurup je. Oh the answer - Sungai Kinabatangan Sabah.. I pun tak tau macam mane boleh ternampak ape jawapan dia.

Dan saya juga buat surprise, sebab saya BANKRUPT bile dah kumpul hadiah HOLIDAY TOURS!! WAaaaaaaaaaaaa, mase tu setakat tinggal lagi _o_o_ Lidah Buaya Tembaga (Kategori: Sebelum dan selepas) Mase tu putar jugak, sebab tak nampak ape jadah nyer bende tu, sekali BANKRUPT!! Rupenyer POKOK!! Hampas giler.. sedey sedey.. Kalau tak mesti boleh masuk bonus round. hahah perasan lagi

All in all, saya dapat no 2, abang yang menang RM64000 nombor 1. Dia ni terer jugak. cepat jer nampak. Yang lagi sorang pun terror, sempat tanye abang tu, mase Pokok tu dia tau tak, Dia kate dia tak tau.. Sebab lepas bankrupt tu pun saya menang balik, tapi sikit je lah.. :)



Ok saya dapat RM775 jer, boleh la, sape nak bagi kan.. Tapi dapatnyer bile tau, August 2009!! Wei lambat giler, dulu Astro setakat 4 bulan je if im not mistaken. Oh kenape sikit, sebab duit paling besar kat RODA pun RM200 jer. so ape lah sangat kan. Ok lah tu. Pastu dapat Kanebo set, Spa voucher rm100 and biskut Julie's. Tanye jugak kat Director tu - Seelan Paul (aku rase aa) kalau menang Holiday tu pergi mane, derang pun tak tau.. Waaa sedey sedey.. heheh

Kalau sape nak tengok, akan keluar 10 June 2009 tapi pukul 530 petang, mase tu semua orang tak balik keje lagi.. kuang kuang kuang.. And you can see macam mane buruk nyer saya melompat dengan baju yang tak best dan dengan badan yang montel apabile saya kene brankrupt.. hehehe..

Eh tak tau pulak ramai nak ikut kalau nak pergi audition!! saya patut post je dekat sini. At least ade orang boleh teman. tak lah malu-malu.

Gambar tak banyak, sebab Encik Husband tak leh amik gambar, derang tak bagi, yang ni tangkap curi-curi gune iPhone jer.. anyway host dia Kieran, dia memang cool!! tukang bukak hurup, si Fouziah Ghouse. Goodness, GETIK and GEDIK GILER.. and orang kate sombong pun boleh jugak.. Adakah semua artis perempuan yang cantik2 begitu? heheh

Banyak lagi nak update especially ade tetamu istimewa ke rumah saya.. huhu

10 comments:

  1. wah wah wah....seronoknyer dier..what a great experience...

    p/s i luv u : saperlah tetamu istimewa tu yerkk...dup dap dup dap...:P

    ReplyDelete
  2. uuhuuhu nanti org letak gambar besar2 :D

    ReplyDelete
  3. cantik ker fouziah ghous tu..??(cam tak caya jer...)

    ReplyDelete
  4. mira, i can imagine how you were at that time..:P..neway, congrats at least u got something...can't wait to see u on tv again..:P

    ReplyDelete
  5. ok la tu menang byk tu! kalau i mungkin tak menang. hehehe..

    tetamu istimewa????? ini yg best kalau nak guess....... heheheheh i hope it's who i think it is!!! nanti we'll see if i'm right! (wahh macam byk bagus!)

    ReplyDelete
  6. mira, you memang contest queen la..hahaha! i will watch it from LCD besar kat my office pantry on 10th June, will put in my calendar 2morrow..haha..kalo ader meeting pon suruh tangguh :p

    ReplyDelete
  7. wah miraaaaa...bestnyaaa..cam teringin jerrrr..hihi
    ok la tu dpt jugak duit..sapa nk kasik byk tu

    sempat tgk satu episod jer..fouziah tu cantik..tp ntah nape tgk dlm roda impian tu cam control cantik jer..

    ReplyDelete
  8. Ujie: huhuhu, buruk giler sey.. sampai Em pun leh komen hehehe

    Babybooned:sape u rase? i think u tak kenal kot..:)

    ywinnie: eh dont la to the extend amik leave..nothingmaa, just 30min show

    kirana: oh aaa, control cantik!!

    ReplyDelete
  9. wang besar.. wang besar.. ngehehehhe.... babe cantik mekap ko... up giler..

    (yani@Mrs Farid)

    ReplyDelete

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez