Saturday, September 07, 2013

A gift of love from contest - Prince Hotel KL

Alhamdulillh, akhirnya saya berjaya redeem free stay yang telah saya menangi pada bulan April lalu melalui Facebook contest. Ikutkan expiry voucher adalah pada bulan Oktober, tapi risau pulak kalau buat last minute takut nanti ada je bende tak kene. So better save than sorry :) lagipun kami ni macam kepingin nak duduk hotel especially anak I tu, berapa kali ntah mintak tido hotel.

Jadi kami check in lepas saya balik keje, dekat je sebenarnya dari KLCC, tapi Papa ambik saya so tak payah lah nak jalan kaki walaupun dekat sangat. Pertama kali saya datang Prince Hotel ni sebab saya nak ambil voucher yang mana saya masa tu jalan kaki dari KLCC dan sesat macam nak rak selama satu jam berjalan kaki!!  Lepas tu ada attend Baking Workshop dari Women's Weekly.

So inilah lobi hotel. Betul Tripadvisor kata, despite check in yang agak lambat, tapi one thing yang saya agree dengan guest yang lain adalah staff Prince Hotel ni memang peramah dan sangat mesra pelanggan!! I mean like seriously!! Itu adalah sangat plus point untuk Prince Hotel berbanding hotel-hotel yang telah saya kunjungi sebelum ni.



Emir siap dengan baju sekolah lagi. Patutnya ada first badminton class, lepas tu cancel pulak sebab dewan sekolah dah digunakan untuk UPSR


Saya entitled untuk one room apartment. Jadi bila masuk je.. macam -- ALHAMDULILLAH!! Bestnyer, tengoklah bilik ni luas betul!! Terasa macam tourist masuk Malaysia pulak excitement dia. Bukan I sorang OK tengoklah hero-hero kesayangan saya ni. Ni betul-betul gambar baru masuk bilik, i terus pegang kamera, laki i terus tengok view (sebab nak ambik gambar) and Emir akan bukak segala pintu untuk check :p



lengkap dengan dining table dan pantry yang comel. Peti ais pun besar!! Tapi of coslah i tak masak kan.. Pavilion depan mata je :)




dan ini adalah biliknya, sangat luas untuk kami bertiga.. 


paling saya suka adalah built in cabinet ini, macam bagi idea untuk manfaatkan ruang dalam rumah kite kan.. 



sebab checked in dah pukul 5 lebih, Emir sampai je terus buat first activity dia, mandi dalam bathtub. Dalam pukul 6 macam tu, saya ajak Emir untuk swimming. Papanya tak turun sebab ambik gambar, i pun tak kisah dia tak turun, biar dia duduk sorang-sorang.. Mana tahu ada ilham nak pergi Singapore kan :p -- (note: proses memujuk adalah hari-hari)

Ok, berbalik pada swimming pool, pool dia adalah acceptable, tak delah kecik sangat dan tak delah besar sangat, cuma untuk orang besar gedabak macam I ni mungkin tak thrill la sebab tinggi kolam cuma 1.2 meter je. sebab 1.2 meter saya berani lepaskan Emir sorang diri dalam adult pool, and dia pun seronok jadi macam orang besar. Pool budak kecik, dia tak pandang langsung.




Husband pulak sibuk menikmati pemandangan  petang. Inilah view kami, sorry-lah, phone i tak cantik :D


Malam tu pulak apa lagi, kami pergi ke Pavilion untuk dinner, memang pergi semata untuk dinner. Tak shopping apa pun. Datang untuk makan, jalan-jalan sikit dan terus balik. Kami memang niat tak nak pergi Bukit Bintang pun. Malas nak berasak :) lagiun saya rasa im not belong to pure KL people. :)



Esok saya cadang nak bawak Emir pergi Petrosains!! InsyaAllah

*ini adalah antara yang manis dalam bercontest.  Kalau kita menang, satu family boleh enjoy sekali. Lagipun kalau saya nak bayar tido hotel kat KL ni memang tak denyer ler kan :)

3 comments:

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez