Sunday, September 08, 2013

24 jam di Prince Hotel

Sebab kami dapat bilik apartment . Jadinya kami punye breakfast terletak di Resident Lounge rather than normal cafe. Ikutkan teringin juga nak rase dekat cafe dia kan..



Tapi takpelah. Walaupun breakfast menu mungkin agak limited berbanding dengan cafe. Tapi suasana agak privacy. Tak ramai yang ada di sini.
Ade staff approach kami tanye kenape ade di sini. Maklumlah yang lain semua foreigner. Saya jawab saya datang bercuti . Staff macam pelik ye la kan duduk Kl lepas tu bercuti pun dekat KL. Tidaklah saya bagi tau datang sini pun dapat tiket free :p

Lepas makan, Emir main dekat Kids Club.  Memang agak cozy di sini.  Sesuai dari budak kecik sampailah yang besar. Mata Emir terkebil2 bila pandang playstation. Lepas tu pulak game adalah sangat banyak!!




Untuk saya, kira Kids Club dekat sini memang agak friendly dan best. Walaupun kecik tapi saya rasa cukup. Lepas tu ada macam2 aktiviti. Ade sesetengah aktiviti tu berbayar. Cuma Kids Club ni tutup awal benor. Pukul 5 dah tutup dan hari ahad dan public holidays pun tutup.

Sambil Emir main game, saya habiskan masa saya buat Puzzle. ;)



Actually buat dua puzzles, tapi satu tak tau kenapa tak boleh transfer gambar pulak..

Kemudian Emir kata dia nak swimming, turun lah saya sekali lagi teman Emir, kali ni dia mandi lama betul, dalam sejam lebih ada kot. masa tu waktu dah masuk pukul satu, tapi sebab angin sepoi-sepoi bahasa jadi tak rasa panas pun. Emir pulak dapat kawan baru, dengan seorang anak Pak Arab ni, lama betul dua anak bersembang.. Emir cakap kat saya kawan baru dia tu bukan orang Malaysia tapi Emir tak ingat dari negara mana. Siap budak tu ajar Emir cara berenang dengan betul. Rasanya budak tu dalam lingkungan umur 11-13 tahun.


Masa saya duduk dekat situ, adalah satu air dari fountain terosak, anak Arab ni yang pergi report dekat Lifeguard, and once again, kudos tu Prince Hotel team. memang cepat betul ambil tindakan. Serious cepat! banyak kali dan banyak orang pulak tu.


Lepas sejam lebih diakhiri dengan Emir merajuk (anak I ni cepat benor merajuk) sebab adik kepada budak Arab ni pergi tolak Emir dalam pool masa keadaan dia tak bersedia. Kelam kabut si abang tu tolak Emir ke tepi sambil swimming pandang I. dan Emir sebab memang dah sedia penat, terus terkelempek dekat tepi ni.


Tapi tak lama pun, terus ajak pergi Kids Club dan duduklah di Kids Club sampai pukul 3.40pm.. 

dalam pukul 5 tu barulah kami sibuk gerak pergi area Bukit Bintang untuk lunch :) dan berjalan dan berjalan dan berjalan sampailah di hotel pukul 8 malam. gile penat ok.. itupun balik masa tu kami dekat Bukit Nenas, saya cakap dekat Papa untuk naik teksi, sebab dah penat sangat nak jalan. Emir lagilah. 

Plan nak ke Petrosains tak jadi sebab Emir banyak sangat aktiviti nak buat dekat sini. I tak kisah janji semua orang relax kan.. 

3 comments:

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez