Tuesday, June 03, 2014

Set bersalin - apa nak guna, apa nak pilih (Set bersalin Tanamera vs Set bersalin Nona Roguy vs Set bersalin Amway)

Sekarang ini dah menjadi trend untuk ibu-ibu pilih set bersalin. Seingat I sendiri masa zaman mak i beranak adik-adik I, rasanya tak pernah kot nampak mak I guna set bersalin ni. Semua menggunakan sepenuh penggunaan dari akar kayu dan memang nenek-nenek kita dulu sangat tahu segala penggunaan akar kayu dan sumber semulajadi dan ada masa untuk entertain mak mak kita.

Tapi sebab dunia makin berubah, maknanya, keadaan pun makin berubah. Dari zaman akar kayu, sekarang banyak mak-mak moden yang wujud.. bila beranak baru lah nak belajar kain batik.. bila beranak barulah nak belajar kayu kayan di sekeliling rumah.

Yours truly tidak terkecuali.

Jadi sebab tu, penggunaan set bersalin banyak memberi manfaat kepada ibu-ibu zaman kini. Almaklumlah, bukan senang nak cari herba tradisi dan lagi satu, kini banyak ibu-ibu kita yang berpantang sendiri dekat rumah.

So persoalan nya sekarang, set bersalin apa yang best? set bersalin apa yang orang ramai guna, sebab banyak sangat pilihan set bersalin dekat Malaysia ni..

Meh saya senaraikan apa yang saya tahu.. (semua ini ada di jual di kedai saya www.momfirststep.lot.my), kalau tak de boleh je tanya saya, sebab ada yang saya belum habis upload lagi

1. Set bersalin Tanamera
2. Set bersalin Amway
3. Set bersalin Nona Roguy
4. Set bersalin Leesa Formula
5. Set bersalin Salindah
6. Set bersalin Sendayu Tinggi
7. Set bersalin Anugerah
8. Set bersalin Afiat
9. Set bersalin Air Mancur
10. Set bersalin Jamu Mak Dara 
11. Set bersalin D'herbs

Banyak kan.. Percayalah setiap satu ada kelebihan yang tersendiri.

Tak kurang juga sekarang ni set berpantang yang berasaskan vitamin telah hangat di pasaran contohnya macam Shaklee yang memperkenalkan berpantang secara supplement. Untuk pembacaan, boleh lah ke Google yer berkenaan dengan Shaklee..

Saya sebagai penjual, i can tell you which is the most popular set bersalin. Honestly, ada dua set bersalin yang selalu menjadi pilihan..

1. Set bersalin Nona Roguy
2. Set bersalin Tanamera

Tapi sebab masa saya pantang dulu, saya guna set Amway, jadi dengan sebab tu saya nak cerita, apa yang menarik tentang set Nona Roguy, set Tanamera dan Set Amway..

SET TANAMERA


Harga saya: RM335

Apa ada dalam set ni.. 

1.  Cold Pressed Virgin Coconut Oil – 100ml 
 
2. Feminine Herbal Wash – 14 sachets x 10gm

3. Herbal Bath – 14 sachets x 10g
 
4. Herbal Massage Oil – 100ml
 
5. Firming Herbal Blend Paste – 14 sachets x 15g
 
6. Abdominal Wrap / Bengkung
 
7. Herbal Tea – 14 sachets x 2g

8.Calming Herbal Blend Paste – 4 sachets x 20g
 
9. Boreh Body Scrub – 4 sachets x 20gm
 
10. Brown Formulation Soap – 125g
 
Apa yang menariknya set ini.

I rasa sekarang ni mak-mak banyak nak cepat. Jadi set bersalin Tanamera menjadi pilihan sebab set bersalin Tanamera mementingkan aspek luaran. Mungkin juga ibu ibu risau, kalau banyak makan jamu, kite takut effect kepada milk production. kalau tengok senarai barang yang ada di atas, cuma Tanamera VCO saja yang perlu diminum.. Tapi kalau diikutkan dari penggunaan set bersalin Tanamera, VCO ni pun sebenarnya untuk sapuan luaran.

Apa barang Tanamera yang sangat menarik

Yerp, Tanamera VCO. Jujur.. saya rasa Tanamera VCO / Virgin Coconut Oil adalah the best VCO so far. :) boleh guna untuk macam-macam, sebelum bersalin sampailah lepas bersalin..

Kalau nak beli loose items pun boleh juga.. Whatsapp saya je.. :)


SET NONA ROGUY

Untuk saya set Nona Roguy ni adalah set sepanjang zaman. :) Sudah lama set NR ni berada di pasaran dan memang banyak terbukti keberkesanannya.

Jom tengok apa ada


1) PhytoNatal (90 biji)
- dalam bentuk tablet untuk dimakan

2) Akar Herbanika (10 paket)
- dalam bentuk paket dan perlu dicampur air untuk diminum

3) Minyak Herbanika(100 ml)
- minyak sapuan pada perut, pinggang dan badan(krim)

4) Herbanika Barut Cream (60gm)
- sapuan pada perut dan pinggang

5) Uncang Cuci Herbanika (10 paket)
- untuk jagaan kebersihan dan kesegaran wanita

6) Herbanika Lulur(100gm)
- untuk menyental kulit, kehalusan dan kebersihan kulit

Harga saya: RM275

Kalau dapat lihat, set ini tidak didatangkan dengan bengkung. maknanya bengkung kene beli sendiri. Set ini berasaskan jamuan dan herba.. banyak yang nak dimakan dan diminum. Kalau sesiapa wanna opt for herbal and tradisional, i would say, Nona Roguy is the best.. :)

Apa produk paling top dalam NR ni.

Oh yes.. its Phytonatal.. Glamer u phyto ni, kalau u all tak kenal ish ish ish :p.. but anyway, u can buy any loose items from me as well :)


SET BERSALIN AMWAY

I beranak sekali, so i berkesempatan untuk mencuba set bersalin pun sekali. Sebab i member Amway, jadi orang Amway suruh i cuba set Amway. I might say, set bersalin Amway ni patutnya boleh je popular, tapi disebabkan Amway tak giat promotion dan tak bagi pun orang buat promotion, sooo Amway ni macam ketinggalan sikit.. dan kalau diikutkan jadual pemakanan dia adalah paling paling lengkap compared to the other two.. :)


Apa ada dalam set bersalin Amway ni

Untuk dimakan:
Teh Herba, Lepas Bersalin 1 dan Lepas Bersalin 2.
Untuk Kegunaan Luaran:
Herba Pembersih Wanita, Herba Mandian, Minyak Urut Herba, Minyak Bayi, Campuran Peramping Perut, Campuran Penghangat Badan, dan Campuran Penenang.
Boleh diguna untuk c-sect operation dan makan adalah sangat minimal.. telan kapsul saje and wahlah-- milk production pun ok.. 

Apa paling best?

Untuk i, paling best sebab ada minyak baby yang best.. :) 

Itu je lah secara ringkasnya, dah panjang dah pun.. :)

Sebarang pertanyaan / pesanan boleh lah Whatsapp / SMS saya di 012 - 3556063



19 comments:

  1. aku suggest guna cadangan supplement set berpantang Shaklee ... moden dan selamat .... tak perlu mkn byk jenis ...takde bau dan ringkas

    set confinement yang berherba boleh sebabkan anak kuning/jaundis tinggi... bacaan kuning anak kuning jika digunakan dari awal kelahiran ....

    saya rasa awak ptt listkan satu lagi set utk awak baca dan pahami kebaikannye .....

    ReplyDelete
  2. mmg tgh decide ni nk consume mane 1..NR mmg gune sejak Umar..phytonatal tu mmg the best!

    ReplyDelete
  3. Sy guna nona roguy dulu. Mmg best :) bkn rasa best, kesan dia je :p

    ReplyDelete
  4. Salam Eima..

    saya seorang pengamal vitamin, saya tahu apa vitamin yang patut diambil ketika pantang.. saya pun pernah pergi kursus pasal vitamin.

    traditional and modern dua dua ade kelebihan masing-masing. u need both. saya tak listkan Shaklee (walaupun saya sendiri ahli Shaklee) sebab saya rasa tak perlu.. Shaklee supplement banyak dah tertulis di blog-blog. Lagipun untuk saya , kalau saya tulis, saya mesti tahu setiap satu jenis produk tu..dan saya belum lagi tahu pasal Shaklee sebab saya pengguna Amway dari zaman berzaman.. cuma Amway tak bagi cerita sesuka hati di online, kalau tak kene saman..

    whatever it is, terpulang pada masing-masing..

    ReplyDelete
  5. Set Bersalin memang penting dalam tempoh berpamtang. Yang pastinya haruslah memberi kebaikan pada ibu serta tidak memudaratkan bayi. Ada juga Set Bersalin Memudaratkan Bayi

    ReplyDelete
  6. salam

    boleh ke saya nak beli loose item untuk set bersalin NR?

    ReplyDelete
  7. macam - macam brand set berpantang nih.. ibu - ibu especially yang br first time nak dapat baby ni, kene buat rajin survey cari mana yang sesuai utk diri sendiri dan baby..

    Terjah blog saya, jom! DAPATKAN INFO , TIP , PETUA MENGENAI KEHAMILAN DAN KESUBURAN DI SINI

    ReplyDelete
  8. Sya ada bngkung NR utk let go...baru beli...

    ReplyDelete
  9. Tumpang iklan, sy nak let go set mengandung Salindah B2-B6 sbb mkn tak konsisten.. Sapa berminat boleh wasap or contact sy kt 013-2593793 (Zima).

    ReplyDelete

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez