Monday, June 16, 2014

Father's Day celebration - selagi hayat dikandung badan

Ayah kita bila hari yang bahagia untuk mereka, sebenarnya tak lain tak bukan, ingatan dari anak-anak cukup untuk gembirakan mereka. but yes, deep in their heart, im sure, if we give more, it does make them happy. macam kite lah, sure kite happykan bila husband ingat birthday kita.. tapi lagiii kita happy kalau dapat Pandora.. :p (contohnyaaa la kannn)

Semalam, memang dah kebetulan nak bawa baba makan-makan.. saja-saja. tak janji tak ape. datang kemensah, terus ajak baba makan dan bawak sapa-sapa yang ada dekat kemensah. malas nak janji-janji sebab takut ada komitmen lain..

Petang semalam, ,i bawa mereka-mereka yang ada di rumah untuk makan di Heliconia Cafe di Taman Melawati. Cafe ni terletak bersebelahan dengan Secret Recipe Taman Melawati. Malas nak pergi Secret Recipe sebab dah selalu sangat bagi ekonomi kat SR kan..


Suke cafe ni sebab tak ramai orang dan owner dia peramah. So feel at home. Tapi sebelum masuk memang tanya Baba lah ok ke tak.. Husband ajak pi Chef Zubair.. i cakap kalau pi Chef Zubair.. sorang rm50.. ni dah bergelen-gelen orang datang.. ok next time :p baik i belanja makan buffet


Adik I ainun dengan dua orang anak buah.. Nak pulak derang ambik gambar walaupun kene paksa..


Sementara tunggu makanan datang.. kite ambik gambar dulu.. 


Ini makanan ayah i.. salmon..


Ini makanan adik I.. Phuket Crab Laksa


Ini laksa Sarawak


yang lain punya makanan tak sempat nak ambik gambar sebab cepat benor masuk perut.. :) Untuk orang yang tak ikut, i tapaukan Sate keramat yang sedap tu.. lama giler tunggu, mau sejam kot... terkejut i sebab sate tu dah rm1 secucuk..

Apa pun Alhamdulillah, tak de bende yang bahagiakan kita kat dunia ini selagi kita boleh membahagiakan orang.

Baba I orangnya sangat proper. Saya rasa saya belajar ke-proper-an adalah dari dia. Saya belajar pasal corporate world dari dia juga. Kadang-kadang masalah saya dekat office saya seronok bercerita dengan ayah i, mungkin dia berada di dunia korporat, dia lebih faham keadaan saya. Masa i kecik, kalau i buat kerje sekolah, i love to ask my dad, sebab baba terus bagi jawapan :D 

Ya, semua orang perasan ayah saya semakin kurus. Keadaan kesihatan baba tidak lagi macam dulu. Tak perlulah saya bercerite dekat sini. Tapi insyaAllah selagi saya masih bernafas, saya akan ikhtiar apa yang mampu. Duit boleh cari, baba harta saya dunia akhirat.

Husband saya..

ok, husband saya ni dah tak bace dah blog saya. instagram facebook semua dia dah tak bace. tapi dia bagi tau saya, kalau Mother's Day, dia takkan celebrate saya, sebab dia kata, mother's day dia patut celebrate mak nyer bukan saya, yang patut celebrate saya ialah Emir.. Saya ok, itu view dia, kasih dia kat saya tak berkurang pun.. romantik je kureng :p.. 

Tapi I lain.. seorang isteri patut jua raikan suaminya. Suaminya adalah bapa kepada anak saya. Saya bersyukur sebab suami I tak pernah heran untuk menguruskan Emir. Dia tak kisah untuk uruskan Emir setiap hari walaupun kalau di sekolah , selalunya tugas-tugas macam ni mak lah yang jadi driver and what not. Paling i tak boleh lupa, tahun lepas Emir ada lawatan sekolah dan sekolah perlukan beberapa ibu bapa untuk tolong handle budak-budak, and my husband volunteered. Husband saya satu-satunya bapa yang tolong volunteer..

But he doesn't mind..He doesn't mind to get his hands dirty to manage Emir dari Emir kecil sampai besar. Sampaikan i sendiri tak payah nak risau-risau dalam kebusy-an saya dioffice. sebab i tahu husband saya sangat reliable. 


Alhamdulillah.. 

kalau cerita memang tak habis :)

3 comments:

  1. seronok tgk mkn ramai2 camni... moga baba diberi kesihatan yg baik hendakNya..

    ReplyDelete
  2. sweet entry ;) part ur hubby uruskan anak u tu...heheh sama mcm my hubby gak ;) bapa2 zmn moden kot wpun tak semua tp ramai yg rajin uruskan anak2 ;)

    ReplyDelete
  3. Wahhhhh sweetnya part u nak bahagiakan baba u Dan hubby u tu...

    ReplyDelete

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez