Monday, February 13, 2017

Hong Kong Day 3 || After Disneyland HK


Selepas kejadian Disneyland yang mana kami antara pengunjung terakhir balik, jadi kami sampai ke Tsim Sha Tsui dalam pukul 10 lebih, kirenya memang kami balik agak lambat untuk hari tersebut. FYI - Tsim Sha Tsui antara one of the busiest station in Hong Kong, jadi bila kami balik pukul 10 lebih still ramaii sangat orang.


Satu perkara yang menarik untuk tourists di Hong Kong ini adalah kedainya tutup lambat. Macam Malaysia, standard operating hours selalunya pukul 10 malam kan, tapi di sni sampai pukul 11 / 12 malam, jadi kite ada banyak masa untuk shopping atau beli barang.. Balik pukul 10 ni pun suasa masih lagi meriah..


Semalam kami dah pergi Groceries Store di sini, tapi tak ambik gambar, untuk hari ketiga ni kami pergi lagi sebab memang ada banyak barang nak ditambah-tambah. Nak ke sini dari tempat kami adalah kene jalan dalam 10-15 minit, jadi alang-alang lalu lagi kami beli lah lagi. Ini adalah satu-satunya groceries store yang kami jumpe berdekatan dengan Tsim Sha Tsui. Memang susah nak cari Groceries store di sini. Ada satu AEON Supermarket berdekatan dengan Mira Mall, tapi tak best.. mahal je lebih dan barang pun tak varieties.


Banyak beli barang untuk lapik perut. Nak nak kami kene stock up risau pulak kedai banyak tutup untuk the upcoming Chinese New Year (FYI: kedai tak tutup pun). Dalam Groceries store, makanan import dari Malaysia banyak je.. So i beli lah, roti paratha brand Kawan tu sikit. Terlupe bawak kunyit, jadi belilah kunyit walaupun terpaksa beli brand McCormick yang harga rm14 huhu..


Kami memang suke pilih air yang tak ada dekat Malaysia.. anyway, dekat sini brand-brand yang biasa kite minum contoh macam brand Minute Maid air oren tu tak manis langsung, tropicana twister pun tak manis.. asal lah dekat Malaysia ni manis macam nak potong kaki orang.. Emir siap cakap macam air ubat haha.. 


Where is this groceries store -- near Haiphong road kalau tak silap.. (penunjuk arah suami saya, so selalu take for granted :p)

No comments:

Post a Comment

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez