Monday, February 02, 2015

Family makan sakan || Al Rawsha Restaurant

Memang niat di hati kalau birthday husband saya, memang nak belanja family members.. Potong kek ni dah jadi tak best..:p Jadi sebab keluarga saya memang suke makan, dan mesti makan banyak.. yes, nasi arab la jawapannaya.. Sebelum tu tanya Baba (ayah saya) ok ke makan sini sebab Baba dah tak boleh nak makan kambing dan nasi.. Baba kata ok dia boleh makan roti :)


Gambar-gambar dekat bawah ni dah berterabur sikit, ada yang lepas makan, sebelum makan dan sewaktu dengannya .. :)

Gambar bawah ni Emir dia tak kasi can i ambik gambar dengan mak pak i.. :) as usual lah kalau ada budak kecik , nak dapat perfect picture memang susah lah..


Nak dapat perfect picture mak pak saya pun memangggggg susah... Mak i ni orangnya bukannya banyak cakap.. tapi kalau ambik gambar, dari dulu sampai sekarang, masa tu lahhh dia nak bercakap.. Gambar bawah ni bukannya dengan satu snap, tapi banyak snap.. dan inilah satu-satunya yang i rasa paling menjadi haha...


Adik laki saya dan bininya yang tengah mak buyong.. InsyaAllah 2015, keluarga Wan Salleh akan sambut kedatangan seorang lagi cucu..


Zubair penat tunggu makanan... :) sebesar-besar al-Rawsha ni pun penuh orang.. 


Nampak tak jejaka paling dekat dengan kamera ni.. Inilah tunang adik saya.. hi Afiq.. inilah keluarga besar kami.. anak i pulak seperti biasa sekarang tengah obses main lego.. Kat mana saje bawak lego


Dari kiri, adik saya Shahiran, baru satu hari balik dari JB, Mimi baru lepas tunang, adik ipar saya, Syazreen yang tengah pregnant.. saya yang cun, adik saya Jiji, dan adik laki saya Saffuan


dan ini adik bongsu saya Ika.. dan adik saya Jiji


Emran bersama anak sedara dia  yang paling dia gerammmmm.. i pun gerammm


Sedih jugak sebab sorang ahli keluarga, adik saya Cik Yah tak dapat bersama kami, dia sibuk dengan program Universitinya dia Perlis. Jadi Baba saya suruh letak nama dia kat situ tanda kite semua tak lupakan dia :p


Posing dulu la kan sebab makanan tak sampai lagi..


Ok, just wanna share what i ordered. Untuk keluarga saya yang ada 15 Adult ni, saya pilih Nasi Maghdut.. Nasi Maghdut kambing ni  sesuai untuk dimakan untuk 4 orang ke atas.. Saya ambik tiga pinggan.. satu pinggan RM55 .

Walaupun 15 orang, memang seriously, semua orang kenyang sekenyangnya.. Kambing pun cukup.. adik laki saya yang kuat makan pun tak larat nak habiskan.. Untuk budak kecik, saya order Nasi Mandy ayam.. Untuk Baba, baba pilih Grilled chicken shawarma ke ape ntah, dan makan dengan roti.. Air pulak saya order semua minum mint tea (sebab boleh refill muahaha)..Satu teapot ada 4, so i ordered 3 teapot dan air masak.. :) sorrylah yer, i berkuasa haha..


Lupa nak ambil gambar tengah makan sebab tunggu lama benor.. Bila nasi sampai semua orang laparrrrrrrr.....

Baba kata sedapnya daging dekat sini.. 

Adik saya kata, kambingnyer sedap..

See, walaupun i berkuasa, tapi i surely order yang sedap-sedap hehaheha.. 


Alhamdulillah

2 comments:

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez