Thursday, August 22, 2013

Winning entry: The Apartment Style Edition Contest

Sungguh, this is an old story, happened in April, but i think for the purpose of documents my winnings, I think i should do something about it. After all, bukan banyak pun i menang tahun ni.

Teringat lagi masa dulu (sampai lah tahun 2010), saya memang concentrate untuk online contest saja. masa tu saya in the opinion - buat ape lah nak keluarkan duit beli Proof of Purchase.. so memang banyak lah online contest yang saya join. And alhamdulillah banyak juga hasil dari online contest yang saya menangi. Menarik tentang online contest adalah, kite tak payah nak keluarkan duit sesen pun untuk beli apa-apa barang. Hanya hantar sahaja penyertaan anda. Jangan tak tau, hasil dari online contest juga lah yang membawa saya pergi merasai Hollywood!!

Lama kelamaan, bila dah dapat geng yang sebulu suka masuk contest, baru saya perasan yang offline contest selalunya menawarkan hadiah yang lagi lumayan dan menarik. Sedari itulah saya mula berjinak-jinak sikit untuk masuk offline contest.

Tapi untuk tahun 2013, tak tahulah apa puncanya, saya agak slow betul untuk join contest. Susah betul diri ni nak committed untuk duduk menghadap borang-borang contest. Padahal inilah hobi saya. Saya suka menghadap hobi saya ni sebenarneyer. tapi lately, i just dont have time for it or i did not make time for it. 


Back to the story, ini adalah satu kemenangan online contest. Asalnya memang saya ikut cerite The Apartment . Lepas tu ada online contest, saya pun join lah. Bestnye kite perlu decorate our living room and each week, they had few new items for us to decorate. Setiap hari saya mengadap bende ni. bukannya nak masuk contest tapi dah lebih kepada addicted (alaa macam korang suka main Candy Crush tu). 

Cuma bile dah sampai last two final weeks tu, masa tu saya dah terlalu sibuk, jadi tak sempat nak tengok living room virtual saya. Alhamdulillah , dah namanya rezeki, sangkut jugak dapat Consolation prize :D walaupun hati ni betul-betul aim nak Grand Prize :D


inilah hasil decoration saya... 


seronok babe main bende alah ni haha.. :)

Cuma bila time nak redeem prize tu, masyaAllah, yours truly having a nightmare. Imagine, I received the vouchers on Saturday and the vouchers expired on Monday and we can only redeem at Viva Shopping Mall. 

Then, nasiblah Encik Husband boleh bawak pergi Viva..

and it did not end there..

Masuk je outlet kat situ, all refused to entertain ok. kate they did not get any info from the Management. Orang ni tolak sini, Orang ni tolak sana. Memang bengang jugak lah masa tu.. lagi bengang, orang kedai macam nak tak nak layan kita. asyik cakap - Apartment dah lama habis!!

but thank God, masa tu, nasiblah one of the person in charge datang office sebab kene buat stock taking. Itupun dia confused, kene call bosslah, this and that..

All in all, since i memang berhajat nak beli kipas siling kat rumah i, (kipas lama dah rosak), akhirnya lepas 2 jam dapatlah i claim.. Lepas 2 jam ok.. being a manusia, memang masa tu dah agak hilang sabar sikit lah.. 




itupun i top up RM50 - RM100 kot, dah tak ingat..

inilah kipas i.., sekarang dah selamat gantung dalam bilik tido i.. Encik Emran yang pasangkan sendiri..


bezanya lampu tu instead warna hitam, i tukar warna putih. Yang tak best - lampu nyer ada lampu merah je. and tak boleh tukar ke lampu putih, memang dah fixed tu.. yang best pulak, kipas ni "turbo" dia memang kuat, tak yah pakai aircond pun tak pe :D

Apa pun. Alhamdulillah...


3 comments:

  1. tahniah mira even byk dugaan bila nk claim tu..akhirnya dpt gk kipas tu

    ReplyDelete
  2. arghh tukang bc pon rs stress tu mira..xper, at the end u dpt jgk

    ReplyDelete

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez