Thursday, February 14, 2013

mengawal kemarahan

Terima kasih kepada semua yang sudi tinggalkan komen.. maaf, i refused to publish atas sebab-sebab tertentu..

Masih lagi di atas topik yang sama, pagi ni husband i kejutkan dan suruh i delete status2 yang tidak sepatutnya di Twitter. status kite di social network juga melambangkan keperibadian kita. 

Untuk itu, i agree.. 

Alhamdulillah, walaupun husband i bukan jenis yang sibuk nak komen tentang apa yang i tulis, tentang ape yang i buat, tapi i tahu, mata dia ada je kat belakang, dan ini bukan kali pertama yang dia suruh i delete atau letak dekat bahagian draft entry i atau status2 i..

Cuma, bila i dah berada dalam tahap kewaraasan, i sedar yang perempuan dan emosi tak dapat dipisahkan. we are always driven by emotion and usually we always blame our hormone... right? termasuk la saya, kalau boleh, masa marah tu nak je sebut nama dia, sebut segala mala yang terlintas dalam pemikiran.. astafirullah.. 

dan saya akui juga yang kadang-kadang i tak dapat nak kawal kemarahan i .. ;) dan bila marah ni, i cukup benci dekat Twitter, Facebook atau blog sebab media-media ni macam memanggil2 kite untuk letak status yang tak sepatutnya ;)

so di tahun baru ni i berazam untuk kawal kemarahan i.. umur dah lanjut, anak pun dah besar, malu je dekat emir nanti.. cuma dalam pada i control kemarahan i, i akan pastikan tak ade yang berani pijak kepala i dalam i dok senyap2 macam ni ...

insyaAllah.. hidup ni lagi sweet kalau ingat bende-bende yang baik disekliling kita.. percayalah, banyak perkara yang baik dekat kita, cuma sama ada kita tak perasan (sebab itu perkara biase) atau kita lupa untuk ucapkan syukur..

p/s hari ni 14 February, hari jadi arwah Auntie i yang meninggal dunia akibat kanser darah. Kalau arwah ada, i tak pernah miss untuk call arwah untuk ucap selamat hari lahir.. honestly she is the only auntie yang i ingat birthday.. Moga roh Andak ditempatkan bersama orang-orang yang soleh.. Alfatihah..

2 comments:

  1. kalau marah istigfar banyak2..pastu sorokkan ipad & hp supaya takleh acess segala mak nenek teknology tue :)

    ReplyDelete

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez