Saturday, February 18, 2012

Ya Allah, peliharalah anak ini..

Minggu ni, I terlalu sibuk dan mengalami ketidakstabilan emosi juga, apa nak buat, keje makan gaji, kadang naik kadang turun. Sedih ada, happy ada, tapi bila difikirkan balik, apalah sangat masalah yang I ada dibandingkan dengan ujian-ujian yang Allah turunkan pada orang lain.


Di kebanyakan Facebook dua tiga hari ni, I rasa banyak orang yang berkongsi kisah seorang anak yang kini sedang bertarung nyawa akibat penyakit dihadapai. Anak tersebut namanya Faris, merupakan anak kepada kawan Emran. Faris baya Emir, disebabkan persahabatan antara laki i dengan bapa Faris, berapa kali juga saya ketemu Faris.


Faris sebaya Emir, comel budaknya, setiap kali datang, setiap kali jugalah Faris main bola, kuasa Tuhan, siapa sangka anak yang sihat dan bebas berlaki kini terlantar sakit.. 


Emran bawa Mira menziarahi anak ini dua minggu lepas. Faris di ICU, mahu mendekati Faris, mask diwajibkan. Sedih, wayar bersirat di sana sini. Berat mata kita pandang, berat lagi keadaan ibu dan bapa Faris, apa lagi Faris yang masih kecik yang terpaksa mengharungi ujian ini.. Ibu Faris juga kini mengandungkan adik Faris, .


Saya print-screenkan untuk tatapan semua. Jika ada kesudian, hulurkanlah bantuan yang ada untuk meringankan kos perbelanjaan hospital, dan paling penting doakan kesihatan Faris.










7 comments:

  1. sedey :( tidak terungkap dgn kata2...sekelip mata ajer Tuhan boleh amik segala nikmat dan kegembiraan yg Dia pinjamkan utk hamba2Nya..

    ReplyDelete
  2. ya allah sedeynya....moga dikuatkan semangat ibu bapanya...moga anak ini sihat kembali

    ReplyDelete
  3. sedihnya..semoga ibu ayah tabah jaga faris.semoga faris kuat dan cepat sembuh.x tertanggung rasa..

    ReplyDelete
  4. posted in mazidulakmal blog http://www.mazidulakmal.com/2012/02/mari-bersama-kita-membantu-faris-untuk.html

    ReplyDelete
  5. ada baca gak kat blog mazidul ...kwn emran rupanya...sedih la tengok ...
    semoga adik faris sembuh seperti sediakala ..tabahkan hati keluarga adik faris ..ameennnn

    ReplyDelete
  6. :( sedihnya. especially when i read facebook wall ayah dia..

    ReplyDelete

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez