Monday, August 24, 2009

Selamat berpuasa...

Salam Ramadhan kepada semua. Moga-moga Ramadhan kali ini diberikan lebih keberkatan kepada kita untuk lebih dekat kepada Nya.. Jangan puasa jer, tapi bende lain tak buat.. No no no :)

Sebelum itu, saya minta maaf kepada semua isi rumah saya, termasuk adik adik saya, jiran jiran saya dan sesiapa sahaja yang berdekatan dengan saya memandangkan saya tengah menggemukkan mereka dalam bulan puasa ini. Ya, saya tengah crazy buat cupcakes :)

Strawberry cupcakes

Note: Tidaklah jangan lepas ini letak apa-apa buah atas cupcakes sebab juice dia buat cupcakes tu cair, nak nak bile atas melted fondant ni.. Emir sangat suke ini, ditelannya sepinggan


Chocolate cupcakes.. Its not burning yeah.. itu adalah kerana saya letak extra extra melted chocolate.. Emir sangat suke ini.


Percubaan dengan Vanila topping dengan bantuan Emir..



Dan ini adik adik saya kate paling sedap, Blueberry cupcakes... Yang tukang letak bunga bunga itu adalah dengan bantuan anak teruna saya..


Dan ini adalah percubaan saya mase first day Ramadhan, Nasi Bukhari gaul sekali dengan daging kambing, hmmm.. :)

Adakah saya menggemukkan mereka? hehe bukan mereka saya juga :p

12 comments:

  1. mira, if i'm there, i xkesah je digemukkan... hehehe... those cupcakes looks sooooo yummyla... n attractive too!!

    ReplyDelete
  2. wahhhhhh...mmg best berbuka cenggini...:)

    ReplyDelete
  3. mira.. hebatnyer~ nmpk sgt sedap semuanya.. cupcake n nasik bukhari.. lg2 bulan pose ni.. nyum2

    ReplyDelete
  4. hi kak :)

    ada contest kat http://alsomommy.blogspot.com

    win a box SIY :)

    ReplyDelete
  5. Che ah: haha and my sisters said, eee duduk rumah kak long ni manjang je makan..

    Ayusolo: haa bile second trip?

    Ain: yummy kan, nanti kalau sempat bile kite gather2 aku buatkan

    Sherry: Sure, sure, i suke contest ni, nanti i join

    ReplyDelete
  6. looks soo tempting (drooling..)

    selamat berpuasa ya mira!

    ReplyDelete
  7. wahhhh dah mahirrrrrr
    jeles niiii
    buat la bg kite rasa 50 bijik hahaha

    eh layout baru cantik..kemas

    ReplyDelete
  8. yummm i wish i could taste one of your blueberry ones!

    nasi bukhari pulak tu! bestnya!

    masak byk takpe asalkan control portion.. kekekeke.. betol takk. ye lah tu. good luck to us this ramadhan!

    ReplyDelete
  9. mira...aku balik nnt..ko send lah cupcake ko ke tmn melati...nyehehe....rajin betul ler ko nih...bila aku nk rajin cam ko...anyway...dulang cupcake tu...ko bli kt ne eh....ade yg saiz 6 lubang x..aku nyer dulang cam diameter besar jer...

    ReplyDelete
  10. Shu: Selamat berpuasa to you too :)

    Kirana: Meh sini, alang alang bile dah lalu ikea tu singgah la rumah ..

    BabyBooned: Please do pay a visit nanti mase raya ok, I pun teringin nak jumpe u, asyik jumpe online jer..

    Joely: Bende bende pan dia mostly beli dekat tesco je, i think tesco is the best place for bakeries items compared to other hypermarkets..

    ReplyDelete
  11. babe happy fasting...
    weyh nk sket cuppies tu...
    bile ko nk balik umah melawati??
    ngehehehhee

    ReplyDelete
  12. erk, aku balik kejap2 je macam tu, :D amik surat mak bapak aku jer :p

    ReplyDelete

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez