Saturday, October 01, 2016

Langkawi 2016 - day 2

Hari kedua di Langkawi. Yang i tahu, Papa dah hilang pagi2 sebab gigih pergi Pantai Cenang tangkap Pokemon. Bila balik dah siap belikan nasi lemak. Hari ni mission nye nak ke kenduri kawin kawan office di Kangar, Perlis. Sebab dah dekat di Langkawi, rasa kegigihan tu bolehlah..

Sampai di Jeti Kuah pukul 11, nasib tak baik tiket habis, jadi terpaksalah tunggu pukul 1.

Tiket harganya RM18 sehala. Ramai betul orang keluar masuk Langkawi.

Emir punya tournament start pukul 2, jadi Papa bawak Emir lunch. Seperti biasa dia cuma nak nasi putih dan telur dadar je padahal ni makan kat hotel ni hehe

Sampai juga dekat Kuala Perlis. Tiba dalam 2.15 mcm tu. Mula-mula tanya adik yang pernah belajar di Perlis dekat mana Dewan Warisan. Tapi rupanya dia siap plan minta kawan dia ambilkan saya di jeti. Dipendekkan cerita, kawan cik yah couldnt make it, so mak paknya lah yang ambikkan saya. Dan dipendekkan cerita lagi, kebetulan mak paknya dijemput di kenduri yang sama, dan kebetulan sedara.. Jadinya, saya jadi anak angkat mereka lah hari tu.. Baik sungguh Pakcik Makcik layan saya.

With kawan office, Shalina yang datang dari KL..

Lepas ke kenduri, pakcik Makcik bawak saya mai makan di Restoren Anjung Keli. Segan nak ambik gambar depan pakcik makcik. Ni pun main snap..

Kata mereka, ini antara restoren yang sangat popular dekat Kangar. Memang pun, sebab lauk untuk dipilih sepanjang panjang. I pilih ikan keli and sebagai peminat ikan keli, i tau ikan kelinya fresh, rangup pula tu..

Sekejap saja saya di Perlis, pukul 430ptg saya dah beli tiket pulang ke Langkawi. Memang ramai betul orang yang nak masuk Langkawi..

Sambil tu, Papa whatsapp pencapaian Emir. Masa saya di Perlis ada tiga game sedang berlangsung dan alhamdulillah Emir menang kesemuanya. Kejohanan catur diadakan di Hotel MyAngkasa Padang Matsirat

Dalam feri, tak tau ape nak buat (thats explain awat rajin benor update blog)

************
Alhamdulillah, saya dah sampai balik ke Pulau Langkawi. Dari Jeti Kuah, papa minta saya untuk naik teksi. Yelah, jalan pun jem, lagipun boleh tahan jauh juga pergi dan balik dari Pekan Kuah ke Padang Matsirat.

I naik teksi, lady driver yang bawa. harga rm24. Banyak jugalah cerita sepanjang perjalanan tu.

Sampai je masa tu pukul 6, dan Emir baru habis game yang ketiga, jadi next round pukul 8.30  pm dan dia minta nak je Pantai Cenang main tepi pantai. I on je..

Sampai Pantai Cenang, mintaklah Papa ambikkan gambar

Ish gelap pulak.. Terus i panggil anak i haha

Ok puas hati, berpuluh jugaklah kliknya. Atas gambar tu tak edit pun..

Emir saya..  He is always Mommy's boy. Pernah jugak tanya dia, takpe ke orang panggil Mommy's boy, he said tak kisah pun.

Sementara saya berjalan-jalan di keliling pantai, papa tolong jagakan Emir hehe..

Kami dinner dekat Cenang. Memang mahal sikit tapi tak sempat ambik gambar sebab masa suntuk, nak balik motel, emir nak mandi n nak kejarkan game Emir pukul 8.30pm.

Dan gambar atas ni adalah lawan Emir yang ke 5, game start pukul 10.15 pm dan sekarang pukul 11.03pm Emir belum habis main lagi...

Ok, Emir dah habis main pukul 11.45pm, paling lambat dalam sejarah. Sebab excited, dia hanya boleh tidur pukul 1.30 pm and memang good luck lah untuk tournament dia hari ni. Kene lawan dengan orang yang lagi tinggi rating dari  coach dia sendiri 😂

Apa-apa result pun im already really proud of him.

1. jauh emir ada game catur smp ke langkawi...good luck emir...syok jln2 pantai

2. Tahniah emir... Hebat betul... Dan lawa2nya semua pic tepi pantai tu

Tell me something

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez