Saturday, October 01, 2016

Langkawi 2016 - day 1

I Ke Langkawi tanpa dirancang. Pada mulanya, kami memang tahu yang ada chess competition di Langkawi, jadinya awal awal lagi Papa dah daftar. Tapi bila difikirkan balik, kami cancel disebabkan rasa macam tak bersedia nak melabur duit huhu.

So, plan cancel.

Lepas tu, pada tarikh yang sama, ade dua lagi kejohanan chess yang besar, satu di Nilai dan satu lagi di "Rompin".

Atas nasihat coach Emir, kami memang plan nak ke "Rompin". I pun biasalah, tahu je nak berjalan, memang akan survey segala Agoda Trip Advisor bagai, jadi bila minta Papa checkkan tempat kejohanan, rupanya kejohanan diadakan di Muadzam Shah, tapi guna nama Rompin.

Ok, sesak kepala mak Emir hehe. Yelah nak duduk 4 hari tapi dekat Muadzam Shah hehe.

Coach Emir kata, Langkawi pun ok, zupzass teruslah i memujuk supaya kite pergi ke Langkawi instead of Muadzam. Emir pun look forward nak ke Langkawi.

As a note, kenapa tak Nilai? Sebab Nilai, short time control. Emir prefer main long time control.

So, ape lagi.. Teruslah book ticket hahaha. Nasib kami baik, ade 3 jer lagi ticket murah dari MAS. Kami beli tiket MAS dari Traveloka.com First time guna.

Tapi.... Hari departure tu, flight pukul 1.10, kami sampai airport dalam pukul 12 mcm tu. Nak self check in tak boleh, sistem suruh pergi kaunter. Pergi ke kaunter lah kami...

Sekali mak aiii, tiket problem. Mak aii mau tak panik. Mana taknya, dah pukul 1230 kami tak settle lagi, bag tak boleh nak check in dulu.. Alhamdulillah atas kecekapan staff MAS dapatlah kami check in pukul 1240pm. Mau tak berlari nak ke gate. Tapi kami memang dah set mind ade possibility beg tak sampai sebab dah pukul 1240pm huhu

Alhamdulillah yang penting kami dapat masuk flight dengan selamat. Anak saya seperti biasalah. He more enjoyed reading the book dari utilising the flight facilities.. Adalah jugak dia buat geng dengan budak depan. Borak2 pasal kapal terbang. Nak tergelak pun ade..

Sampailah kami ke Langkawi dengan selamat.. Pheww...

Kami check in di Motel. Kami pilih Motel - Anies Motel sebab tempatnya dekat dengan pertandingan chess Emir.

Lepas check-in solat dan refresh kan diri, kami tanya Emir nak makan apa, dia kate nak makan Ikan Bakar. Tapi sebab ikan bakar bukak malam, jadinya kami berjalan lah sekejap dekat Pantai Cenang. Kebetulan ade kawan office berkahwin di Perlis dan saya decide nak pergi memandangkan saya baik dengan kedua-dua mempelai.. So, saya ditugaskan oleh department saya belikan hadiah pengantin. Alang-alang dah ke Langkawi, pinggan mangkuklah jawabnya..

Saya beritahu dekat Papa, saya nak masuk contest yang tarikh tutupnya 30 Sept, tapi konsep semua tak tahu.

Papa cakap, jom kite ke sini. Kami pun ke kawasan Tubotel. Kecik betul tempatnya. Dengar kate kene share toilet.. Ok tak penting, yang penting i nak ambik gambar..

Beginah kami ambik gambar, ambik bukan main banyak. Bila difilter, i upload satu je hehe.. Kalau ade rezeki insyaAllah, saya ni contest bergambar tak pandai, sebab ramai sangat kawan-kawan yang hebat ambik gambar. Kite ni asal ade je. Gambar yang saya hantar pun Emir ambikkan.

Lepas semua dah setel, google lah kami tempat makan yang best di Cenang ni. Orang motel suggest kami makan di D Muara Cenang, katenya murah. Tapi bile ke sana, ikan siakap sekilo RM60, so kami cancel haha sebab yelah dekat rumah pi pasar ikan siakap berapa je.

Google punya Google orang suggest makan di sini.. Selera Lubok Buaya .

Memang saya boleh recommend, ikan Bakar Siakap tu RM35 saje. Total makan, campur dengan 4 gelas air buah, dua set sotong goreng topeng semuanya RM64.. Memang saya recommend. Yang sayur tu somtam namanya. Sedapp. Cubalah.

Lepas makan, kami jalan2 sekitar Cenang sebab nak tangkap Pokemon. Gila ok kat sini. Punya banyak rare Pokemon yang susah nak dapat dekat KL, dekat sini berlambak lambak haha. Siap dah book hotel last day dekat sini sebab tak tahan godaan nak tangkap Pokemon..

Ok, end of Day 1

p/s beg kami sampai dengan selamat. Alhamdulillah

1. sempat lg join contest kn..tau rmi join contest susu everyday..good luck mira...rabu annouce winner...lama btul tk ke langkawi ...last pegi thn 2010 honeymoo annibersary ke4 kt sana hehe..rindu gk langkawi

2. Wow cantik2nya gambar... Good luck mira... Bestnya ikan bakar, kalo ke langkawi nak try la sini.

Tell me something

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez