Monday, October 27, 2014

Mom's Time Out Contest: Free Tickets to Kidzania


Emir asked me..

"Ibu kenapa tahun ni ibu tak menang apa-apa"

apa nak buat, rezeki tahun ni tak de. Lagipun tahun ni ibu memang kurang masuk contest. Jadi begitulah, jadilah tugas saya untuk tekan Like bila kawan-kawan upload dekat Facebook "Alhamdulillah, saya menang.. " eh i tumpang gembira you.. (ok jeles tu ada jugak :p) tapi serious bile kawan yang menang i memang tumpang happy, ye lah ada lah modal bile masuk kerete balik keje terus cakap dekat laki i..

"tau tak, suzi menang ...., wan menang...., ayu menang... ezna menang.... " itu adalah usual suspek yang selalu jadi topik utama :p

Jadi adalah jugak rezeki i tahun ni dengan hanya promote Mom's Time Out untuk Saluran 709 (Lifetime) di blog ni. Hadiahnya adalah mendapat 4 tiket ke Kidzania (2 adult tickets and 2 kids tickets). Instruction cume boleh redeem on 4 October 2014 (sehari sebelum Hari Raya Qurban).

Alhamdulillah hari agak baik. I memang rasa hari tu tak ramai orang , mungkin ramai yang dah balik kampung untuk beraya, kite je yang tak sedar diri pergi bersuka ria lagi. sebabnya giliran Raya Haji saya pada kali ini adalah beraya haji di Melaka , i agak sedikit relax , kalau giliran rumah mak i, memang dah kelutung keletang sibuk dekat dapur :)



Emir sebab dia dah ada pengalaman ke Kidzania sebelum ini, jadi Emir memang dah agak well prepared. Though this is his second time, tapi excited nyer sama juga seronoknya. Masa ni papa tengah isi some details and Emir seperti biasa, bukan bace map tu, tapi bace the Wimpy Kids (buku yang dia paling addicted sangat)



Emir memang dah plan apa nak buat dan dia cuba buat bende yang dia tak buat lagi sebelum ini. Dulu Emir ke Kidzania, plan dia adalah sekali keje, sekali belanja duit, tapi kali ni Emir asyik lah bekerja. First pekerjaan yang Emir lakukan adalah menjadi mekanik.




Sebenarnya pekerjaan kedua yang Emir lakukan adalah menjadi tukang penghantar poslaju. Poslaju memang sinonim dengan Emir sebab ye lah, setiap hari ibu dia ke pejabat pos hantar Poslaju dan selalu jugaklah Poslaju datang rumah kami untuk hantar barang. I always told Emir, kalau ibu pergi Poslaju bermakna itulah rezeki untuk Ibu and he really noted on that, to that, he appreciates Poslaju guy :) -- gambar tak ambik, sebab i pun sibuk join jugak :p

Next, ini kelakar, masa Emir sibuk-sibuk cari kerja apa nak buat. I tunjuk dekat dia, tempat doktor ni tak de orang, Emir pun agree je nak masuk. Dalam tempat KPJ ni ada tiga pekerjaan yang boleh dipilih. 

Satu - doktor bedah,
Dua - doktor jantung tak salah i
tiga - nursery

Memandangkan mak pak tak boleh masuk untuk tolong Emir decide, i dah memang rasa Emir akan pilih nursery as a job disebabkan lagi dua kerja tu, term yang digunakan adalah sangah teknikal. sekali yes, betul, memang dia pilih nursery.

Dari jauh, ibu dan papa memang gelakkan Emir, mane taknyer, nursery ni Emir dilatih untuk jaga baby, tukar lampin baby, mandikan baby, kasi makan, kasi tidur dannn Emir kene pakai baju warna pink which is soooooooo not him.. 

Lepas je dia keluar dari selesaikan tugas dalam nursery ni, i terpaksa menadah telinga untuk dengar dia membebel.. :)



Next, Emir ke Seamaster dan jadi tukang penghantar air. Emir buat kerja bersama dengan dua lagi anak-anak yang lagi kecil dari Emir. Kiranya Emir adalah abang dalam task ni. Walaupun semua mak pak untuk tiga-tiga anak-anak ni mengikut je anak maing-masing, alhamdulillah tak de sorang pun menyibuk nak tolong. MAsing-masing biar je tiga orang ni cari sendiri. yang bestnyer, nampak jugaklah budak-budak ni stress nak cari address yang betul. Emir said here, the other boy said there, tapi at the end of the day, all of them did a good job.



Then Emir kate dia nak makan dan yes seperti biasa Sushi King tu memang pilihan dia lah. Sushi is Emir all time favorite food. :) Gambar tiada dalam simpanan. 

In between sempatlah jumpe blogger yang cun yang baru lepas beranak anak ketiga. Zety.. Dia datang sekejap je. I pun sebenarnya hari tu lepas Kidzania kene bergegas balik Melaka -- packing pun belum lagi masa tu.. 



Lepas tu, Emir ke Marrybrown buat burger.. sebab nak makan burger. I pun belilah burger dekat situ. al-mahal, al-terpaksa beli.. 







Yang paling lama Emir tunggu untuk bekerja adalah Airasia, pagi tu tak ramai orang, mase tu dia tak interested lagi.. tapi lepas tu nak pulak , dan masa tu line pun dah agak panjang. Panjang lah kalau dah 45 minit tunggu. Emir sanggup tunggu sebab ada the Wimpy kid sebagai peneman.. 


Ada tiga lagi pekerjaan yang Emir lakukan iaitu di CIMB, di TM dan jadi anggota CSI. Sian Emir ibu tak ambil gambar. dan untuk Emir, ini adalah pekerjaan yang paling best iaitu sebagai newscaster, he is so proud of this job.. 



Tengoklah video ini....



Kami sampai di sana pukul 11 lebih, dan balik dalam pukul 5. Dan dalam masa 6 jam in total Emir dapat cover 10 pekerjaan. Kira banyak jugakkan.

4 comments:

  1. anak ai paling suka yang agent csi tu...

    anyway thanks for one tix yg u kasi tu :)

    ReplyDelete
  2. Enjoy nampak Emir kt sana. Liza tak pernah sampai lg kidzania. Tri gin nk bwk Adam tp xtau la bila.Zety tetap cun walau lps bsalin. :)

    ReplyDelete

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez