Thursday, November 14, 2013

We cant get it all....

Where possible, I hate to share my feeling publicly, but at the same time, I cant hide my feeling all alone. I no longer interested to update any sad status on FB, as they are so many insiders in the circle which loves to speculate and pass the info. I thought instagram will give me some avenue to share. But once again i decided not to, sebab banyak auntie uncle yang pandang. as for my blog, i think many of them know i own a blog, but i bet, they are not an avid reader of this blog, so Im not worried. 


and there is a question, why you still want to share when you know the consequences.. lain orang lain ragamnya.. i think by sharing it can ease the pain that i have. I mean like seriously...

and so, yes.. i cant get it all, my worklife from the beginning of  my career is sucks. Which i dont know why, until assess...

1. husband saya walaupun garang dan tak nak buat pasport dan tahu saya ni macam nak giler mintak dia pergi dengan saya dan Emir ke Singapore, still he is the best husband!. He is with me through ups and down. Sekrang saya sangat down, dan dia bagi gambar atas tu, dan dia kemas rumah!! Gosh..

2. Anak saya - Alhamdulillah.. walaupun sorang, tapi saya bahagia ada anak macam Emir.

3. Keluarga saya - Alhamdulillah saya masih lagi dikurniakan ibu dan ayah dan ibu mertua untuk menumpang kasih bagai budak-budak.

4. Adik beradik dan in laws.. Alhamdulillah adik2 saya ok, tak denyer nak gaduh besar.. in laws saya.. lagi best, tak pernah sibuk nak campur urusan masing-masing.

5. Kawan saya - yer .. saya ada barisan kawan-kawan yang saya boleh nangis dan ketawa bersama. Alhamdulillah setakat ni saya belum pernah jumpe lagi kawan yang tikam saya pada belakang

6. Contest - walaupun tak banyak, tapi sentiasa murah rezeki contest itu. Ada dan membahagiakan. Menang itu menang ini, dapat rasa itu dapat rasa ini. Alhamdulillah

7. Income - walaupun bukan orang kaya, dan walaupun saving pun tak seberapa.. tapi Alhamdulillah, cukup untuk makan pakai, dan cukup untuk kegunaan saya sekeluarga. Bisnes saya, oklah, belum lagi bersungguh-sungguh buat tapi hasil sentiasa ada.

8. Kesihatan - walaupun saya gemuk, Alhamdulillah masih boleh berjalan.. cuma sekarang ni penat tengok badan macam hippo huhu

Itulah, kalau kite senaraikan memang banyak.. Malas saya nak tulis.. sebab we always take things for granted. Takkan saya nak dapat semua kan..

Apalah gunanya hidup tanpa ujian kan.. orang lain ujian mereka lagi teruk pada saya, saya mungkin tak mampu bila saya ada di situasi mereka

dan ujian saya selalu dengan kerja saya..

dan kali ini ia datang lagi.. memang dah nasib.. saya sendiri pun penat.. walau ada ramai yang kate saya sangat ok, malangnya seorang itu ada kuasa untuk kata saya tak ok dan mengubah segalanya.. 

Nasib.. tak mengapalah..

saya kan dah ada banyak bende lain...... -- sorry, saya nak menyedapkan hati... kecewa tu masih bersarang ni..

- count the blessing -


6 comments:

  1. Liza rasa, liza pernah alami situasi sama. Beberapa thn lalu. Nasib dia dh pindah dan skang baru dpt kepercayaan bos baru. Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  2. that's life
    setiap kita ada ujian masing2...
    yg penting kita bersyukur ke hadratNya and berdoa agar dipermudakan segala urusan..amiin

    ReplyDelete
  3. salam Jumaat & salam perkenalan:)

    ReplyDelete
  4. Sabar ye dear..
    Allah sentiasa dgn org yang sabar.

    oh it is so funny on #1. tanak buat passport? hehe. kena pujuk extra tu mira.hehehe

    ReplyDelete
  5. macam sad jer :-( moga u tenang menghadapi hari2 mendatang....

    ReplyDelete
  6. Sgt sukakan entry ni... Mcm luahan sndr ditulis org lain..

    ReplyDelete

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez