Tuesday, June 04, 2013

Makanan yang tersirat - Coklat IQ CocoDamia || Bacalah untuk pengetahuan


Alhamdulillah, saya berbesar hati untuk memperkenalkan dealer saya. Merekalah yang akan membantu team CocoDamia untuk memasarkan CocoDamia ke tempat mereka. 

Dealer saya yang pertama adalah rakan blog saya sendiri Amy Aril, kalau dalam dunia blogging, ramai yang mengenali beliau dengan Mama Tisya.  Beliau kini bertindak selaku dealer di kawasan 

Gombak . Wangsa Maju . Keramat . Setiawangsa

Jadi jika ada yang ingin mendapatkan CocoDamia dari beliau, boleh singgah di blog beliau dan buzz dia sahaja yer.. atau email beliau di amyryna@gmail.com

Dealer saya yang kedua pula adalah Ashra.. juga rakan blog juga walaupun kenal dah lama. Beliau kini bertindak selaku dealer di kawasan

Putra Heights . Subang Jaya

Jika ingin mendapatkan CocoDamia dari beliau, boleh lah hubungi beliau di 0127431445.

Ok.. sebenarnyer saya ingin berkongsi cerite ini hasil tulisan dari Ashra.. harap anda dapat membacanya untuk pengetahuan yer..

******************************************************

SUNDAY, JUNE 2, 2013

Coco Damia (Coklat IQ) : Kenapa Saya Makan, Kenapa Saya juga Menjualnya?


Assalamualaikum....
Hi Positivity Blog Readers! ^-^

Harini saya nak berkongsi tentang coklat coco damia.
Kenapa saya makan, dan kenapa sibuk pula saya nak menjualnya?
Wait, don't stop reading,guys!
My personal blog is about my personal life experiences.
 
Kalau saya serius dalam bisnes semata,saya pasti adakan satu lagi blog untuk biz tentunya. kalau tak,sure u ols borings nak baca blog i ni..ahakssss... (perasan!)

Apapun,minat dan impian saya pada bidang penulisan, tetap teratas.  

*gosh, skrip drama pertama saya da diluluskan oleh 'cikgu' tapi saya belum hantar kepada  penerbit!! My bad!*
Blame to my 'all day' sickness. huhu.(alasan!!)

Okay, you are probably waiting for my answer to this question, right?

Kenapa saya makan?

Rasulullah SAW bersabda;

" Berilah minuman lubanah kepada isterimu yang sedang hamil. kerana ia dapat menambah kecerdasan akal anakmu'' - Kitab Thibbun Nabawi-

 dan.......

Imam Ali bin Musa Ridha a.s. berkata,
 
''Berikanlah luban kepada isteri kalian yang sedang mengandung. Jika bayi yang dikandungnya itu laki-laki, maka anak tersebut akan menjadi anak yang cerdas, pandai, dan pemberani. Dan jika bayi yang kandungnya itu perempuan, maka anak itu akan menjadi cantik paras dan budi pekertinya, serta akan dihormati oleh suaminya.[35]''

Kerana itu, saya ingin amalkan (coklat mengandungi lubanah) sepanjang 40 minggu nan indah..Insyaallah. Mudahan kehamilan saya kali keempat ini, menjadi lebih baik. ^-^ Panjang umur,sihat tubuh badannya.

Saya memang *antu cekelat* pun!!
Dari saya makan coklat Cadbur*, Ferrero Roc*** dan segala cekelat feberet ....ada baiknya saya bertukar kepada yang lebih berkhasiat.
*wink wink*


Kenapa anak anak saya makan?

Aleesya tentunya.
Alhamdulillah. Pada usia 3 tahun, saya sudah mula mengajarnya asas membaca, mengira,menulis dan mengaji. Kalau dahulu, 15minit dua sesi (siang dan malam), tetapi sekarang bila Aleesya semakin faham kaedah asas 3M dan mempunyai peningkatan kemahiran 3M,homeschooling saya hanya 15min sehari. As simple as that!

Sebagai 'teacher mama' saya membuat persediaannya untuk ke sekolah tadika di usia 5 tahun nanti. Tidak terlalu 'advance' untuknya kerana tujuan saya  lebih kepada untuk memudahkan dia belajar dan cepat faham apa yang gurunya ajar di kelas nanti. Biar ke depan,asalkan tidak tertinggal di belakang.
Ibu tetap guru terbaik dalam mendidik dan mempersiapkan
 anak untuk kekal cergas dan cerdas.

Ini surprise birthday card tuk saya.
Papanya eja, Aleesya tulis. Ketika ini usianya 3 tahun 9 bulan ^-^

Dan kerana itulah, saya rasa,saya perlu tambah 'jajan' untuk kebaikannya. ''Untuk kecerdasan akalnya dan daya ingatannya.''

Ia juga sebagai tambahan kepada makanan kegemarannya iaitu kismis dan air zam zam...

Aleesya kata,
Ini coklat quran eh mama?

Hahaha... saya yang ajar tu!! dalam bahasa mudah.
air zam zam/air terapi 30juzuk : air quran
Coco Damia : coklat quran

Sebabnya, nak minum air zam zam,saya bacakan selawat dan doa ke dalam air. Dan coklat ini pula, kerana adanya bacaan doa ayat quran. Dont worry,da besar nanti,fahamlah dia tentang kewujudan air zam zam kan,coklat quran,kismis doa sebagainya ini.

I don't make things complicated untuk terang panjang lebar. Pada saya,ikutlah perkembangan usianya. Lagi mudah faham,akan lebih lagi penerimaannya.

Dan setiap kali hantar mengaji di ''Al baghdadi'', saya pesan,

mengaji quran pandai pandai ya!!'
Nanti allah sayang Aleesya.


Untuk Aaron...
kegemarannya juga kismis doa dan air zam zam. Letak lah kismis dalam mangkuknya,air zam zam dalam botolnya...pandailah dihabiskannya.
Jadi,tuk Aaron, boleh lah share makan coklat ini dengan 'adik baby' - ahaksss...mamanya lah kan!


Dan...........
Kenapa saya menjual? 

Kerana itu saya tahu,khasiat coklat ini ada di dalam kandungannya.
''Ada apa yang saya cari....''

Sila klik pada imej untuk penerangan lanjut.


Coco Damia : Coklat IQ diperkaya dengan:

1) Makanan Sunnah Nabi Muhammad SAW
2) Makanan Sunnah Imam Syafie
3) Terapi bacaan 30 juzuk daripada Ahli tahfiz
4) Bacaan Doa dari ustaz

mengandungi:

1) Coklat
2) Kismis
3) Air Zam Zam
4) Kurma
5) Bijirin
6) Oat
7) Badam
8) Cornflakes
9) Susu
10) Lubanah
11) Doa terpilih

Saya tidak akan ulas lanjut tentang keistimewaan yang lebih lagi, nanti akan tipikal bunyikan. U olss pun bovinggg!! tamau baca nanti. hehehe.

Pada saya bukan ajaibnya coklat ini, tapi khasiatnya dari usaha kita yang istiqamah,insyaallah, Allah beri kebaikan ke atas makanan sunnah ini. Insyaallah.
Bagi yang berminat untuk membeli coklat ini boleh
hubungi saya.

Harga Semenanjung RM 49.00 Sekotak
Harga Sabah Sarawak RM 51 Sekotak
Sekotak 10 bar
1 bar - 25 g
Pos laju RM 6/ RM 9


*Ashra*
0127431445
nn.ashra@gmail.com

2 comments:

  1. thanks mira...
    mudahan kita semua mampu cuba yang terbaik ya!

    pape,kita akan ctc mira...setakat ni,belum ada yang nak jadi dealer.baru peringkat bertanya. =)

    ReplyDelete

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez