Wednesday, August 24, 2011

BIG winning entry: Peraduan Minum Maspati Menang Duit Raya & Hadiah

Ada satu hari tu, I pergi kedai Tujuh Sebelas..

Dalam dok pusing pusing mengekor Emir nak pilih barang.. mate pun meliarlah mencari kot-kot ade borang Contest..

*tak habis-habis ko Mira dengan borang contest

Mira: ape nak buat kak.. dah hobi.. ade orang suke shopping, ade orang suke panjat bukit, saye suke main contest...

Jadi alkisahnya Mira pun terjumpelah borang Maspati ni. 



Tengok date: eh baru lagi ni..

Takpe simpan dulu, kemudian kemudian I buat...

*
*
*
*
Sekali, bulan July dan bulan Ogos adalah bulan yang tak dijangke, banyak agenda dalam hidup yang dah diatur olehNya...

Sekali, akibat terlalu "bz" lah konon...

Closing date 21 Ogos dah dekat (note: i memang hafal :p), kalau ikutkan mira dah lame dah pikir nak buat slogan ape..

Oh lupe bagi tau

Contest mintak slogan :D.. minggu pertama contest tu lagi i dah buat, banyak la i senaraikan.. ape yang i ingat, I jotted down...

sebab --


*
*
*
*

ngeee yours truly ni pelupe :D terpakselah tulis dalam Notepad..

So mase last week tu, baru terkocoh kacah nak isi borang.. 

Bukan isi borang je, nak cari Maspati ni..

Kedai 7 Sebelas tu, kene beli satu pek...

Mase tu Mira punye duit sangat limited.. Satu pek mahal sangat untuk Mira..

Ye... guess what, first time I nak reveal dalam blog ni walaupun ade setengah orang  yang rapat dengan Mira dah tau..


*
*
*
*

*
*
*
*

Dari Januari sampai July saye tak keje

Tak usah tanye kenape.. nanti I cerite di lain hari..

Sekali jumpe Kedai yang jual sebotol-sebotol...

Alhamdulillah, mampulah I bayar RM13..

Balik rumah.. isi borang..

Pikir.. nak letak name I or name hubby... 

Kalau letak name hubby, nanti kalau menang, sure dia malas-malas sikit nak ambik hadiah...

Tapi name I tak ong..

Tapi I rase slogan I best :p

So I decided letak name hubby..

Sekali... 


*
*
*
*

eh eh, borang contest ade satu je.. selalu borang contest at least I ambik dua, mane tau kalau  borang rosak, ade satu borang lagi..

tapi ade satu borang jer..

itupun dah lunyai... kalau kene air, koyak terus..

sekali bile tengok, eh I dah tulis name I siap dengan slogan lagi

Bile? I pun tak sure.. 

So... nak tak nak gune lah name sendiri...

Bace slogan yang dah tulis tu

"eh, ni slogan bile kala aku buat ni"

sungguh, mira pun tak sure..


*
*
*
*

so, I pun letak slogan lain, lepas tu tak suke pulak, cross lagi (liquid tak de), tukar slogan lain

berape kali tukar pun tak tau

tapi serious babe, kertas form i tu teruk benar condition nya...

I pun tak ingat slogan mane yang menang

tapi I rasa


*
*
*
*

*
*
*
*
"Berkongsi rahsia cergas berseri denganmu"

I pun hantar lah on Monday, 15 August 2011.. pagi buta sebelum pergi keje I hantar..

Sekali, damn!! lupe pulak, sekarang kan orang nak Raya

Entah-entah tak sempat sampai..

Sedih.. tapi tak pelah..

Lepas kejadian saya berhenti kerje.. saya sangat percaya pada Rezeki.. mira tahu Allah akan kurniakan Rezeki pada siapa yang dikehendakkiNya dan Allah juga akan tarik rezeki pada siapa yang Dia mahu... sungguh.. saya dah rase kedua-duaNya..

Jadi, saya goes back pade rezeki.. kalau borang tu tak sampai, bukan lah rezeki saya, padan muke, sape suruh hantar last minute kan...

Tapi..

Ya Allah, tahukan sekarang ni saya takde internet access siang hari.. sebab... Rezeki juga.. nanti kemudian saya cerite..

Jadi I memang terputus dengan dunia luar..

Malam baru I connected balik

So lepas balik keje, tolong Mama kat dapur, nak dekat Maghrib baru saya duduk kejap..

Bukak Facebook.. itupun bile tengok laptop tak de orang

Sekali bile log in

*
*
*
*

*
*
*
*
*
*
Makkkk aiiii banyak orang bagi ucapan Congrats

Sebab ape...


*
*
*
*

*
*
*
*
I MENANG GRAND PRIZE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Terus saya terduduk..

Terdiam

Kenape rezeki datang lagi. Datang lagi selepas GRAND PRIZE itu..



Sungguh buat saya takut juga, takut kesenangan akan datang sebelum susah

Saya dah mentally prepare dah, raya kali ni saya raya seadanya.. tak de baju raya pun saya tak kisah..

Tapi bak kate my SIL, saya dah lalui hari susah saya.. mungkin ini masa saya..

Walaupun GRAND PRIZE itu l agi besar, tapi saya tak menangis, saya menjerit..

Tapi kali ni.. 

KEMENANGAN MASPATI buat saya menangis...



Menangis kegembiraan.. 

Terima kasih Allah sebab pilih saya..

Akan saya gunakan sebaiknya.. bantu balik orang yang banyak tolong saya masa saya sempit dulu..

InsyaAllah

p/s congrats jugak kepada rakan comper saa *Hidayat


14 comments:

  1. ya Allah tahniah Mira!! clap clap!!

    ReplyDelete
  2. Tahniah Mira! Yup, wan percaya pada qada n qadar. Penah juga lalui saat2 getir sampai terpksa berhutang banyak dgn bank. Tahap terduduk tak tahu nak mulakan semula langkah 'hidup' mcm mana. mula2 join contest utk2 suka2, tak sangka ia jadi hobi yang membahagiakan. Ada hikmahnya tiap kejadian. Tahniah Mira!

    ReplyDelete
  3. mira wow wee congrats wahhh bulan yang sangat bertuah :)

    ReplyDelete
  4. congrate kak mira!! sangat lucky tauuu...big winning!! percaya pada rezeki kak!!

    ReplyDelete
  5. tahniah kak mira!! hebatt!! hehe

    ReplyDelete
  6. congrats babe!! ur slogan is superb!!!

    ReplyDelete
  7. miraaa!!!tahniaaaaahhhh..rezki nak raya.....kalau saya ..menanges jugak

    ReplyDelete
  8. hi mira tahniah, patutlah selalu tgk awak online fb malam jer,first time komen kat sini. semoga Allah murahkankan rezeki mira sekeluarga. nanti buat open haus yer.Amin Pstt nak teka yg GP tu awak menang Royal Gold ker hehe

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah!! happy sgt2 utk u mira!! Allah uji sikit,dan Dia balas kesabaran hambaNya mcmane...tibe2 zt pon touching jugak..slmt hari raye mira =)

    ReplyDelete
  10. tahniah kak..rezeki Allah buat hambaNYA yang redha atas setiap dugaan yang DIA berikan... i heart u :)

    ReplyDelete
  11. tahniah sis..
    kalo dah tertulis itu rezeki kita, ianya tetap menjadi rezeki kita walaupon pelbagai dugaan melanda..
    TAHNIAH..

    ReplyDelete
  12. allah nak uji u mira...sebab bila allah uji susah, dia datangkan kemenangan baru kita hargai kemenangan itu supaya kita lebih bersyukur kepadanya. I percaya rezeki tu allah yang bagi untuk u.....

    Tahniah my friend :-)

    ReplyDelete
  13. congrats dear..wah best tu hadiah...

    ReplyDelete

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez