Sunday, February 21, 2016

Selamat Ulangtahun suamiku

dan juga Kakak Iparku

dan juga anak sedaraku .

Dalam keluarga suami saya, ada 3 orang yang hari lahir jatuh pada 18 January. suami i, kakak ipar i dan anak sedara i namanya Amira yang kini jauh belajar nun di UK nun.. 

belah saya pulak, auntie saya jatuh pada 18hb.

belah artis pulak -- Akim Ahmad :p 

Tahun ni 18hb january jatuh pada hari Isnin. Jadi pada 18hb ni i suggest dekat kakak ipar i untuk makan di Marhabba, Publika. Senang makan dekat kawasan Publika sebab sepelaung dari rumah dan tak payah redah jem.. 



Sebelum makanan sampai, meh posing dulu.. bersama cinta hati saya dunia akhirat insyaAllah, teman borak, teman gaduh (kalau gaduh Emir pun pening huhu) teman semuanya lah.. semoga Allah benarkan kita untuk tua bersama-sama insyaAllah

tak perasan pulak hari tu i pergi gosok baju PETRONAS pulak, anyway, husband i suka sangat pakai baju ni


dengan kakak ipar i, kakak kandung husband saya.. dengan kakak ipar i, dapatlah merasa ada kakak. Kalau tak asyik diri sendiri je jadi kakak.. so ada kakak ni rupanya boleh lah mengada sikit :D untunglah sapa ada kakak


Bergambar.. tudung i senget :( btw, Marhabba ni sangat cantik kalau nak buat makan-makan. Kalau nak datang dalam 10-12 orang, book dan minta bilik. Dalam bilik ni kira tempat tertutup, dan dalam bilik ni siap ada toilet lagi.. toilet kat sini sangat sangat cantik ok. macam dalam hotel.


kalau time solat, boleh pilih sama ada nak solat di kawasan luar (macam gazebo - kawasan terbuka), atau minta staff untuk bawa kite ke bilik. sebab senang , of cos lah saya minta bilik, hari tu nasib tiada orang yang booking bilik. lupa pulak ambik gambar.. tapi cantiklah..

Emir masa tunggu makanan sampai


Ok jujur i cakap, dalam banyak-banyak kedai arab yang i pergi, i rasa Marhabba the best so far.. Memang sedap gile kambing dia. I pernah bawa baba dan mama i ke sini, baba kata memang sedappp sangat kambingnya. 

Kalau ke sini, kiterang selalu wajib order kambing ni.. Lamb Hanith, its a specialty for Marhabba, yang i ingat satu mangkuk tu harganya RM78. Kambing memang cukup untuk 4 orang, tapi nasi tak cukup kot, boleh lah makan sorang sikit. kiterang tak pernah tambah nasi sebab katanya kalau tambah nasi katanya tambah lagi RM20, rasa mahai bebenor.. :p

Sebab sedap, kami akan ke sini kalau ada occassion je.. mahai kan..

dan kalau ke sini juga.. boleh try roti Mulauwah, roti ni sangat gile besar.. ini pun adalah saiz kecik. Dulu masa first time datang, kami nak order yang besar, orang tu punya lah tak bagi, dia kata boleh makan 20 orang :p

rupanya ambik ko, memang saiz kecik ni kalau dua orang memang confirm tak habis..

satu roti besar ni RM12..

Roti yang gambar ke kiri tu macam roti canai yang dah disiat-siat.. biasa je lah untuk i, not a big fan, kakak ipar i yang minta. nama roti ni roti ruthub, Harga RM10 

Roti ni orang selalu makan dengan pencicahnya. Masa kami order, pencincah tu tak sampai, Nama pencicah tu Saltah Fahsah, dalam RM40.. tak habis pun, kalau i, i suka makan roti ratah gitu je.. tak pun cicah kambing lamb hanith tu. Very subjective kan, tapi rasanya next time kami tak order dah kot. kalau order roti, roti makan gitu je.


Selang dua hari, makan lagi.. Kali ni i pulak yang belanja. yang dekat Marhabba tu kakak ipar i yang belanja.. dan i belanja Halia Sime Darby. Again suka ke sini sebab dekat dengan rumah. 

Gambar tak banyak ambik sebab kelam kabut hari tu lari dari tempat keje and i penat pun ..



Rasa bila dah makin meningkat usia ni, dah tak makan buffet gila-gila macam dulu. Makan sekadar apa yang nak makan bukan makan ikut nafsu lagi :D

Dear Husband, 

Looking forward to celebrate more birthdays with you 

Love
Your "mengada" wife



6 comments:

  1. sweet jer entry ni ;)
    i ada kakak..cuma kdg2 take things for granted..bila baca psl u tak der kakak..i sgt lucky to have kakak (2 org)

    ReplyDelete
  2. ayu: meh meh jumpe :( tapi bile

    Suzie: kalau kakak sendiri lagi lah lain sikit kan..

    ReplyDelete
  3. I pun kakak gak u....hehehe....alahhh mengada ngan hubby sendiri ok jer ....

    ReplyDelete
  4. Mira!!! Lamanya tak komen2 sini.

    Sedapnya mkanan Arab tuuu..

    ReplyDelete
  5. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez