Thursday, March 12, 2009

Jeram Perahu 2009 | Rakit Kayu(#98)Jeram Perahu 2009 | Lynx spider in web (#90)Jeram Perahu 2009 | Tiny jumper eating tiny caterpillar (#56)Jeram Perahu 2009 | Slow shutter (#42)Jeram Perahu 2009 | Bot (#9)Broga Hill | Acai & Mamiya team in action (#26)
Jeram Perahu 2009 | Kampung kids (#111)Jeram Perahu 2009 | Makcik Kampung Bantal (#97)Jeram Perahu 2009 | Katak mengawan (#41)

Mulai tadi saya sudah mula menghantar Resume. Jadi saya rase, ini sudah pasti saya tidak akan menjengah lagi Compliance, peak period, melayan client, melayan staff, melayan manager, melayan hati yang senang sangat nak marah lagi. YEAY!! Saya rase sangatlah berdosa mengcursing orang, jadi cukupla rasenya ini yang terakhir untuk saya. Saya tak nak buat jahat lagi.

Terima kasih kepada mereka yang mengemail saya dan mengatakan mungkin ade Vacancy. wah la wei. walaupun belum tentu dapat tapi ade jugak vacancy di saat-saat ekonomi sedang merudum. Memang benar, jangan tukar kerja masa ekonomi tengah meleset, tapi mungkin di musim ekonomi merudum, rezeki saya datang. Iya, rezeki tak boleh dibau, Itulah yang saya katakan juga kepada Adik saya di Manchester sana. Ye sayang ku Jiji..

Encik suami memberi idea untuk saya menjadi pensyarah ,tetapi saya tidak pandai dan saya malas nak mengupdate diri saya, maksudnye, saya nak orang yang jadi pensyarah ni biarlah dikalangan mereka yang memang berilmu dan sangat berminat dengan ilmu. Ya, saya bukan dikalangan itu, tetapi suami saya ya. Sebab itu dia suka jadi pensyarah dari kerja makan gaji di syarikat-syarikat. Dan salah satu saya suke pasal suami saya adalah ilmu yang dia ada. Saya akan jadi sangat geram bile dia tidak mahu menjawab soalan saya, sedangkan saya tahu dia tahu. You can ask him anything, Properties, share, Computer, Politics, technology,Economics, Sports ade satu lagi yang membuatkan telefon dia tak berhenti2 bunyi - kawan-kawan dia buat macam library bergerak pulak, call dia tanye pasal photography. Techniques, skills yang saya tak paham. .. Orang suruh buat duit dengan kamera dia, dia tak nak, Ok saya bukan mate duitan, tapi kalau tiap2 minggu keluar ambik gambar, at least bawak duit kat kite seratus dua balik best jugak kan.. Gambar2 ni semua, antara koleksi dia

Tapi ilmu agama dia tak khatam lagi :p dan suami saya ade jawapan dan idea yang saya rase sangat baik.

Oh berbalik pasal kerja, maaflah, saya memang agak emosi sikit bila tibanya musim ini. hari ni saya tension sebab saya draft keje, eh bukan sebab saya draft, saya agak ok bab itu, tapi saya geram, boleh pulak saya salah. aiyoo malu woo kalau Senior buat salah. Well, itu adalah salah satu saya tak suke keje saya, sebab dengan position saya sekarang ni, it should be error free dan semua expect kite tahu semua.. careless mistakelagi.. haihsh... saya tak tau laa derang tahu ke tak, everyday is a learning process.

Lagi satu saya tengah emo sangat, siapa yang tahu tahu lah. berkenaan dengan yang "tak keluar" tu.. kalau ya bukan, silalah keluar.. ini tidak.

ok, nanti-nanti saya cerite pasal Emir yer.. asyik cerite pasal mak dia jer.. hehe kasik can laa yer..

4 comments:

  1. Mira,

    I hate my job too. I'm contemplating to quit. Most ppl advise now is not the right time. But I dah x tahan dahhh!! I complain abt it everyday to mr hubby.Of course nobody sokong my intention,not even him..which i fully understand why..cuma, i really really hate my job and I juz want another job somewhere else..

    sounds ungrateful & selfish kan? huhu :(

    btw, gud luck to you~~..nanti ada berita baik update la..pasal yg tak keluar tu..biarla dia tak keluar..untung2 ader sesuatu :))

    i pun x keluar lagi nih..jeng jeng

    ReplyDelete
  2. You are right, you can't just play safe and stay eventhough you are not happy just becoz of the economy. My company is giving out very good pay and opportunity to hire ppl, but we just couldn't get enough candidates from the job agency. If ppl are playing safe, they would not know how much they have missed! I support you, Mira!!!

    Btw, suruh la Em venture into wedding photography. It's a hit nowadays. Buat cam Anna-Rina, baru baru ni dia akan masuk hote mag - 4 top rising msia wedding photographer ^^

    ReplyDelete
  3. mama shazzy: if you happen to get bende yang tak keluar tu and menarik!! congrats!!

    ywinnie: i dunno about others, but it seems that the younger generation are not committed with their job, i bet living in a good life all the years is a major factor

    ReplyDelete
  4. cool la the pics! i love them. kalau reti ambik gmbr mcm tu kan bagus. Guna lenses apa?

    Mmg boleh buat duit kalau reti ambik gmbr.Kalau terer, bukan ratus aje, ribu pun boleh kalau orang suka.

    ReplyDelete

Tell me something

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez